Bitterfroken

Ångest på jobbet

Idag började jag må dåligt på jobbet. Blev otroligt orolig i kroppen, fick hjärtklappning och visste inte riktigt hur jag skulle stå/sitta. Dessa ångestkänslor tar över ibland. Som tur är blir de aldrig särskilt kraftigt, jag kan därför stå emot och nästan låtsas som ingenting, men herregud vad vidrigt det är, vill inte föreställa mig hur en riktigt kraftig ångestattack ska kännas..

Som vanligt är jag ledsen och stressad över att mitt liv står så still. Det känns som att jag står i samma ruta år ut och år in utan att ta så mycket som ett litet steg framåt. Ibland hatar jag verkligen mig själv. Jag kan titta på mig själv i spegeln och tycka att jag är snygg, snygg men värdelös. Ingen som man värdesätter, jag är ingenting! Jag pallar inte trycket, jag hatar verkligen när folk frågar hur det går för mig och jag avskyr när folk anser att jag ju snart borde bli gravid osv (ja, jag har fått höra det..). Tyvärr kommer jag nog göra en besvikna, det lär aldrig hända.. På ett sätt har jag vant mig vid tanken, men ändå ger det mig enorm ångest. Jag har slutat hoppas, men trots det väntar jag ändå troget.. Jag hatar ovissheter, jag vill veta att allting kommer ordna sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: