Bitterfroken

Att vara mätt..

När jag var riktigt sjuk HATADE jag känslan av att vara mätt. Det kändes som att hela jag svällde upp och ökade i vikt med tio kilo. Trots att det var fruktansvärt att vara hungrig njöt jag ändå på nåt förbannat vis av att känna magen krampa av hunger, när det var så skulle jag bli smal. När jag var mätt (vilket jag i och för sig sällan var på slutet innan jag bestämde mig för att bli frisk, åt ju ingenting i stort sett) så kände jag bara att jag ville stoppa fingrarna i halsen eller ge mig ut på det längsta träningspasset i världshistorien. Dock var jag för sjuk för att träna och jag har (tack och lov!!) aldrig framkallat kräkningar under min sjuka period, men tankarna var alltid där och jag tror inte att handlingarna hade varit så långt borta om jag fortsatt i samma takt..
i vilket fall som helst hade jag riktigt jobbig ångest och kunde inte för en sekund slappna av, kände hela tiden äckelkänslor och städade/lagade mat helt maniskt för att trycka undan känslorna (maten slängde jag oftast sen).
 
Just nu sitter jag i min soffa och är mätt vilket jag har varit hela dagen! Jag lovade mig, själv när jag valde den friska sidan, att aldrig mer gå hungrig (ja, inte över den normala gränsen i alla fall) så jag äter när jag känner att jag börjar bli hungrig helt enkelt. Frukosten idag höll mig bara mätt till cirka 12, så jag gjorde mig en lätt lunch. Bara det är stort för mig just nu, det går hela tiden framåt. För bara några dagar sen hade jag svårt med att äta mer än två gånger per dygn, men i och med att dagarna går blir rösterna i huvudet allt svagare och jag allt starkare. För tillfället känns sjukdomen långt borta och det är så fantastiskt! Ibland är det svårt, men oftast går det mesta så mycket enklare och nästan helt smärtfritt. Jag har till och med kunnat minska ner på rökningen, helt naturligt. Har inte ens tänk på det faktiskt. Rökte ju extremt mycket dels för att dämpa min ångest och dels för att fördriva tiden men även för att "övertala" mig själv till olika tuffa beslut. Lunchen idag gjorde jag och åt UTAN att röka varken innan eller i direkt anslutning efteråt..
idag älskar jag att vara mätt, kroppen är så lugn. Jag känner mig tillfreds och jag börjar känna mig mer och mer stabil! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: