Bitterfroken

Bra dag!

Idag har det varit en underbar dag faktiskt. Jag har känt mig friskare än någonsin. Är så glad att jag åt mellisen förut!
Idag har jag alltså ätit frukost, mellis och alldeles nyss middag. Har även, faktiskt, bakat en variant av kladdkaka som jag hoppas jag kan utmana mig till att äta sen, men det gör ingenting om jag inte gör det, jag har ätit så bra idag så det är helt okej. För mig är det viktigt att försöka skapa en avslappnad syn på det här med maten nu, tänker inte tvinga mig själv till något. På ett sätt känns det väldigt konstigt att äta, att det (oftast!!) går lätt dessutom. Bara går och väntar på ett rejält bakslag. Ibland har jag givetvis ångest, men oftast rör den inte just maten utan saker runt omkring. Det värsta för mig just nu är all oro över allting, att jag känner mig så skör. Det är faktiskt riktigt skönt att vara sjukskriven just nu, känner att jag verkligen behöver det, jag behöver ta hand om mig själv för att ta mig upp och framförallt ta hand om mig själv..
 
Är så tacksam för alla människor som finns runt omkring mig. Tänk att jag trodde att alla skulle tycka illa om mig och ta avstånd. Folk som jag aldrig trodde skulle bry sig är väldigt engagerade och frågar varje dag hur jag mår och peppar mig, underbara människor, ni gör mig stark! Dock är jag lite besviken på min bästa vän, hon har inte frågat en gång hur jag mår eller hur det går för mig sedan jag öppnade mig för henne för en vecka sedan. Det känns tråkigt, men jag får försöka se det så att det antagligen är svårt att veta hur man ska bemöta mig i det här, jag anklagar ingen. Det är en svår sjukdom, men lite ledsamt tycker jag ändå att det är!
kram till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: