Bitterfroken

En dålig dag som vart bra :)

Dagen började dåligt, dagen slutar bra! Jag är så glad att jag vågat "komma ut". Kommer bli sjukskriven nu ett tag (verkar som det i alla fall. Ska prata med min chef imorgon eftersom jag inte orkade idag), jag har fått numret till en ätstörningsmottagning, folk stöttar mig och finns vid min sida, lyssnar på mig när jag ältar och de försöker förstå, jag kommer nog antagligen gå på samtal på landstingshälsan och folk säger att det bara är jag ringer närhelst jag behöver. Tänk att människor är så fina! Jag blir ledsen när jag tänker på hur mycket jag oroat de runt omkring mig, hur elak jag kan ha varit. Jag har verkligen inte varit mig själv, det är ingen ursäkt givetvis, men det känns ändå något lättare att tänka så! 
Jag berättade även för min mamma idag. Jag var SÅ rädd att hon inte skulle förstå. Ätstörningen har på nåt sätt intalat mig att alla kommer gå emot mig om jag berättar, att jag kommer bli helt ensam. Det har verkligen varit helt TVÄRTOM. Min älskade mamma blev så lättad att jag berättar, hon har varit så rädd. Stackarn! :( Jag har varit hemma hos henne idag, pratat och berättat allt. Det har verkligen varit så skönt. Jag har inte klarat av att umgås med henne (eller någon annan) på så länge nu. Jag har helt enkelt inte orkat spela stark och frisk, har inte orkar lägga energi på att försöka må bra. Jag har även bett henne om ursäkt för hur jag har betett mig, känns som att en sten släppt från mitt hjärta. Jag har haft ett konstant dåligt samvete. Hon sa att jag får vara hur elak jag vill, bara jag äter. Då kan man ju inte låta bli att le lite. Tack, men jag tänker försöka vara snäll nu. Nu när jag inte längre behöver kämpa med att låtsas är det inte lika påfrestande längre. Jag FÅR vara ledsen, jag får hata världen och den här jävla ätstörningen och jag FÅR göra det öppet. 
Hela dagen har känts lugnare än på länge just på grund av att jag vet att folk tycker om mig och finns här för mig. Det ger mig en enorm styrka. Nu vet jag, mer än någonsin, att jag kommer klara mig igenom det här. Är inte jag stark kommer någon annan vara det i mitt ställe! <3 

Kommentarer
Postat av: Jeanette Sandelin

Jättebra att vara arg! Och SNÄLL ska du vara först och främst mot dig själv ♥ Gör saker du tycker om. Ät sådant som är gott. Tänk på att få i dig protein, fett och vitaminer. Gå sköna långsamma promenader. Ta hand om dig. Du är alldeles precis enastående som bloggar om det här. Den styrkan är stor, tänk på det. Jag har dig i mina tankar. Jag kan hålla din hand om du behöver.
KRAM från en som vet vad det handlar om.

Svar: Tack!! Jag är så glad att du skriver till mig! Känns som ett enormt stöd verkligen!! Tack så hemskt mycket!
Nellie

2013-12-17 @ 04:40:43
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: