Bitterfroken

Framsteg..

Jag åt precis lite lunch/mellis, heja mig! Det är rätt stort för att vara mig. Jag har svårt att äta mer än de två mål (frukost och middag) som jag godkänt för mig själv. Var hungrig, tror hungerkänslorna börjar komma tillbaka nu så smått, och det värsta jag vet nu är att bli ordentligt hungrig, det påminner mig så mycket om min sjukaste period. Gjorde i ordning en ordentlig tallrik med sojayoghurt och min egenrostade müsli med nötter och fröer. Var otroligt gott och jag kunde faktiskt njuta! Innan var det jobbigt som vanligt, måste ha en stund till att "övertala" mig själv. Försöker jobba på att avdramatisera hela situationen, att i stället göra den mysig. Därför tände jag både doftljus och vanliga ljus och släckte ner lite i lägenheten. Sen gick jag givetvis (suck) ut och rökte två gånger tätt efter varann. När tankarna kom ("ska du verkligen äta? Vill du bli tjock igen?" osv osv) försökte jag jobba bort dem, ignorera dem och i stället leda in tankarna på något annat, på något fint. Oftast tycker jag att det fungerar väldigt bra, ibland inte, men idag var det ett stort framsteg för mig! Skönt att slippa känna hungern gnaga.. 
 
Dock är det lite jobbigt just nu i och med att det är fredag. Har sagt till mig själv att jag får äta något gott på helgen. Nu känns det dock som att jag redan ätit ALLDELES för mycket för att "få" unna mig. Blir så galen på de här tankarna som konstant ska styra mig och min vilja. Känns helt galet verkligen.. Tankar som att jag borde träna, få bort alla onödiga kalorier dyker upp. Träning är dock något jag hållit mig ifrån under min sjukperiod, på nåt sätt har jag nog fattat att det skulle göra det hela värre, dessutom var jag så kraftlös att jag inte orkade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: