Bitterfroken

Idag, en bra dag!!

Idag har det varit en otroligt bra, fin och lyckad dag! Jag är så glad så jag kan knappt beskriva! Jag har alltid haft lite svårt att uttrycka känslorna på rätt vis då jag knappt förstår dem själv alla gånger, men just nu känner jag i alla fall igen känslan och det är lycka och livsglädje! Det är så värt att dessa dagar kommer och jag märker att de kommer tätare och tätare! Glädjedagar behövs efter jobbiga och svåra dagar (som igår).
 
Några av anledningarna till att jag idag känner mig så bra är att jag äntligen har kunnat lätta mig. Jag berättade idag och var helt ärlig mot min bästa vän som jag älskar mer än allt annat och det kändes så bra! Hon vart så glad att jag äntligen berättade, hon har ju såklart förstått sen länge. Det känns verkligen som det värsta och det tyngsta har släppt från mina axlar. Att vara ensam i en ätstörning är så OTROLIGT svårt. Att ingen finns där när du mår som sämst, eller när du gjort enorma framsteg. Ofta kände jag att jag bara ville skrika ut mina känslor, få hjälp, få någon som höll om mig, någon som stöttade och peppade mig när allting rasade. Nu vet min underbara bästis och det är en sån härlig känsla att inte behöva ljuga, manipulera och låtsas må bra längre, och framförallt jag kan umgås med henne igen!! Har ju dragit mig undan på grund av att jag inte orkat spela ett spel, nu är det spelet över och det känns så fantastiskt!! Jag vet att hon alltid kommer finnas här för mig. Älskade, älskade vän! Önskar jag hade berättat tidigare, men jag var så rädd! 
 
Dessutom har jag idag umgåtts med min mamma, två gånger till och med! Det har gått väldigt bra. Jag känner mig lugnare, inte är jag lika irriterad och arg längre heller, hon har tyvärr fått tagit mycket skit under tiden jag mått som sämst! Jag hoppas det är okej.. Ska ta mod till mig och berätta för henne med någon dag. Jag känner mig mer än redo nu.. Bara det måste ju vara ett tecken på att friska jag kommer fram mer och mer? Jag är verkligen beredd att satsa järnet. Nu vet jag att jag har stöd och stöttning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: