Bitterfroken

Instabil och likgiltig

Jag är så trött på den här likgiltigheten jag drabbats av. Det känns ungefär som att jag är i nåt mellanland någonstans. Ibland vill jag verkligen bara gråta, gråta, gråta, men jag kan inte. Det finns inga tårar. Konstant oro känner jag dessutom, inte en såndär påtaglig ångestkänsla direkt, men ändå väldigt jobbig att handskas med. Det finns verkligen ingenting som gör mig glad just nu, jag är bara.. Ja, likgiltig för allting. Vill verkligen vara glad, jag vill skratta med hjärtat igen, jag önskar även jag kunde gråta, bara få ut alla känslor. Vet inte varför det tar stopp. Det tar i och för sig stopp med det mesta jag tar mig för just nu, allting blir så jäkla stort och jobbigt, jag har noll energi. Det här ihop med att samtidigt försöka kämpa mot ätstörningen är inte lätt. Jag har tappat allt vad matlust heter, att laga mat skapar mer ångest än tidigare och jag skakar som ett asplöv. Vill inte äta, men jag gör det för att jag måste..
Känns som att jag så lätt ger upp om saker, att jag inte orkar kämpa tillräckligt. Det kan räcka med en liten sak som att jag har tänkt äta makrill, så får jag inte upp burken på en gång och i och med det känns det som att hela världen rasar och jag ger upp.
Jag kan inte heller koncentrera mig på saker, klarar inte ens av följa ett program på tv. Det blir för mycket, jag hänger inte med. Läsa en bok fungerar inte heller. Det enda jag tycks klara av är att peta på min iPad. Klarar inte ens av att slumra till trots att jag är trött och ibland bara vill vila. Kroppen är för stressad helt enkelt.. :( 
 
Dessutom är jag igång och försöker "övertala" mig själv att väga mig. Både hatar och älskar att jag har noll koll. Jag är rädd att komma till ÄS enheten och väga mindre än jag sa mig göra. Jag är rädd för vad som händer då, därför vill jag veta hur det ligger till, men samtidigt vet jag att det kan, och KOMMER, göra mer skada än nytta, speciellt nu när de börjar bli svårare med maten igen. Ser jag en viktökning vet jag inte vad jag gör, jag är för ostabil för att tänka klart just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: