Bitterfroken

Jag är tom, eller i en känslostorm

Jag vet inte om de är så att jag just nu är i en svacka (antar det är rätt vanligt och ganska normalt?) allting blir bara jobbigare och jobbigare hela tiden. Jag orkar snart inte mer. Jag försöker verkligen kämpa och jag har långt ifrån gett upp, men jag orkar inte med att det ska vara så jobbigt!! Ofta känns det som ett steg framåt och hundra tillbaka. Det är så svårt! Jag vill bara att sjukdomen ska lämna mig och min kropp nu! Jag vet inte hur länge jag orkar må såhär dåligt! 
På ett sätt tycker jag det är skönt att bara vara hemma, jag har kontroll, jag kan hålla mitt mående i schack genom alla tvångstankar jag har, men det känns ju inte rätt att det ska vara så. Jag vill bara må gott när jag är ledig. Äta och må gott!
Jag har återigen svårt att äta, jag är inte hungrig! Jag vet dock att jag måste så jag tvingar mig själv att äta ändå, men de är inte lätt och de kräver en hel del energi. Idag såg de ut ungefär som så att jag gick ut och rökte, hackade upp en sallad, gick ut och rökte igen, kom på att jag ville ha avokado i salladen så skar upp den, var sen tvungen att gå ut och röka igen på grund av det inre kaoset. Efter det värme jag maten och åt, gjorde kaffe, sen ut igen med en cigarett i käften. Det är ju helt galet, men jag vet inte hur jag annars ska hantera allting. Kan inte sätta ord på mina känslor heller, jag vet helt enkelt inte vad jag känner. Ibland känner jag en miljon känslor, ibland känner jag ingenting mer än en tomhetskänsla.
 
Jag är så långt ner på botten just nu, jag som var så glad att jag lyckats så bra. Jag var stolt över mig själv (till viss del är jag ju förstås fortfarande det, jag äter ju trots allt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: