Bitterfroken

Jag bakom ÄS

Som jag skrivit tidigare är det otroligt lätt att tappa bort sig själv och sitt friska jag när man lider av psykisk ohälsa (och snabbt går det dessutom)
Jag känner ju, som säkert många med mig, att ens identitet på något vis försvinner och man blir personlighetsförändrad. Tänkte därför skriva några punkter om den friska Nellie, henne jag saknar nåt otroligt.
 
FRISKA NELLIE:
 
* Älskar kaffe latte över allt annat, dricker säkert 5-7 koppar/dag. Hälsosamt? Nja, men sååå gott!
* Älskar att spela spel, både kort, olika tärningsspel, strategispel, tv-spel, dataspel, brädspel etc etc. Kunde sitta med min bästis i timmar och bara spela bort tiden.
* Älskar att skratta, skoja och att stå i centrum. Det bor en liten clown inom mig :)
* Älskar att göra bra ifrån mig och se resultat. Fantastisk tillfredsställelse.
* Älskar att dansa. Bugg, fox, gammeldans, zumba etc.
* Älskar att sjunga och sjöng i flera år hos sångpedagog, tyvärr fick jag sluta när jag inte längre hade råd (dyrt nöje)
* Älskar att fundera på hur saker och ting skulle kunna förbättras samt problemlösningar på detta. Ogillar folk som bara klagar utan att kunna komma med någon form av lösning. 
* Älskar att vara ensam, är lite av en enstöring stundtals. Bara jag, en kaffe latte, tända ljus och låg musik på, då mår jag gott (Gärna en lurvig filt inblandad med)
* Älskar att umgås med mina vänner, bara sitta ner, prata och röka i timmar. Underbart.
* Älskar att laga mat och experimentera i köket. Är faktiskt riktigt duktig på det och gör så jädrans god mat ibland att jag skulle vilja bjuda in hela världen på ett provsmak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: