Bitterfroken

Jag gillar högtider, men inte just nu..

Jag vet inte vad det är, men jag mår verkligen bara sämre och sämre hela tiden. Kanske är det att det närmar sig jul.. Just nu önskar en del av mig att jag bara kan få sitta hemma över julen, ensam och eländig (känner mig verkligen eländig nu) men den andra delen av mig vill såklart vara som alla andra, må bra, äta gott, spela spel och umgås. Jag mår så dåligt av att det kommer finnas godis och annat framme, det går ju liksom inte att hindra andra från att äta, men just därför vill jag bara vara ensam, i min egen lilla bubbla. Jag vill verkligen inte vara en sån som tycker synd om mig själv, men jag GÖR verkligen det just nu. Helvete, det här är så svårt. Mycket svårare än jag hade föreställt mig!
 
Var på maxi förut, kände mig ångestfylld men försökte bara koncentrera mig på det jag skulle ha och jag klarade mig genom hela affären utan att se någon jag känner (min fasa just nu). Köpte hem lite saker jag ska greja med imorgon. Har tänkt göra en egen rödbetssallad, laxrullar och så rättikagratäng och köttbullar då. Med det i planeringen vet jag att jag kommer vara sysselsatt imorgon. Bra! Då går den dagen fort.. Hoppas på att sova länge imorgon också och jag hoppas att jag vaknar upp lugn och harmonisk utan ångest..

Kommentarer
Postat av: En flicka som är stark

Hej fina du! Jag förstår att du har det jobbigt med alla tankar. Tyvärr tror jag att det tar tid innan tankarna försvinner, och att det är viktigt att hela tiden försöka att inte lyssna, för varje gång du går emot så blir ätstörningen mindre. Att bli frisk handlar mycket om att stå ut, både med tankar, ångest och väldigt mycket mer. Men det blir bättre med tiden!! Jag försöker fokusera på mitt mål. Att bli frisk, kunna lämna behandlingshemmet, leva livet och börja skolan. Om jag går tillbaka till ätstörningen så kommer jag inte kunna uppfylla mina mål. Och det är ju så värt att gå på den friska vägen, även om det är jobbigt. Det är okej att det är jobbigt, och det blir bättre med tiden. Men, får du någon hjälp från vården? Om du vill ha mer stöd eller har tankar och funderingar så är du välkommen att mejla mig på: [email protected]

Fortsätt kämpa! Många kramar <3

2013-12-22 @ 21:59:12
URL: http://enflickasomarstark.se
Postat av: Patricia ♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Känner igen dina tankar. Hoppas du orkar med julen och får det så bra du bara kan.
kram

Svar: Tack så hemskt mycket!! Önskar dig en fin och lugn jul med! Kram <3
Nellie

2013-12-23 @ 01:39:01
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: