Bitterfroken

Jag vill ju

Jag har tänkt på en sak.. Det är ingen som frågar hur jag mår längre, jag undrar om det är på grund av rädsla eller vad det kan bero på? Just nu tror jag att jag skulle svara ärligt. Jag mår så pass dåligt, vill bara få ur mig allting till någon, få dela bördan med någon.
 
Jag har också tänkt på att jag inte mår särskilt dåligt av att just äta, det är tankarna innan som är de hemska, de som bryter ner mig mest. Hur tankarna säger till mig att jag inte ska äta, att jag visst klarar av att fasta, att jag kommer bli tjock om jag äter. När jag lyckas stå emot dem känns det rätt lugnt faktiskt och jag klarar av att äta hela portionen och till och med lägga på extra ost tex. Känns som att jag vinner i de här lägena och jag blir lite lugn i själen igen, tills nästa gång då tankarna återigen kommer tillbaka.. Vilket jäkla ekorrhjul. 
I och med att jag inte mår så dåligt av att äta BORDE jag ju rimligtvis faktiskt klara av att gå och hämta något ätbart mellan måltiderna UTAN att förgås av ångest?! Men det är som att någon osynlig kraft håller mig hårt tillbaka, jag vill ta den där osten, men det går inte. Det är så himla otroligt svårt att förklara, önskar jag kunde sätta ord på mina känslor. Ätstörningen vinner i stort sett alltid i de här lägena, jag låter bli att äta, tittar lite extra i spegeln, "se nu så tjock du är!" säger hjärnspöket och vinner kampen. 
 
Jag jag är trött på att vara en slav under mig själv..

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Du måste verkligen söka hjälp, eller prata med någon! Jag vet att det är tufft, men gör det ändå. För det är ett helvete att ta sig ur en ätstörning ensam, jag hade aldrig klarat det.

2013-12-11 @ 22:35:49
Postat av: Josefine

Hej,
Jag såg ditt meddelande på foki's blogg. Min läkare sa till mig att jag hade anorexia, jag har dock lyckats ta mig ifrån detta på egen hand. Ogillar när läkare säger till mig vad jag ska göra.
Behöver du hjälp med något eller prata med någon så maila mig!
Kram!

Svar: Tack så hemskt mycket för din kommentar! Vad glad jag blir att höra att du lyckats ta dig ur ätstörningen, hur mår du idag? Känner du dig fri eller finns tankarna kvar? Jag äter som sagt numera utan att räkna kalorier och väga precis allt, jag är mätt över dagen, men jag har fortsatt ångest och mina tankar är inte sunda för fem öre. Är rädd att det aldrig ska försvinna. Har tankarna och förhållandet till mat blivit "normalt" för dig? Kram
Nellie None

2013-12-12 @ 00:22:56
Postat av: NEEMEES.COM

du är jätte fin

Svar: <3 tack!!
Nellie None

2013-12-12 @ 09:18:41
URL: http://neemees.com
Postat av: Matilda

Hej,

Jag hittade hit genom din kommentar på Blondinbellas blogg. Jag har länge jobbat som volontär på en organisation som heter Tjejzonen. Tanken med organisationen är att tjejer ska stötta varandra, och vi som är volontärer har själva gått igenom jobbiga saker men sedan blivit friska och fått utbildning av organisationen. Alla är helt anonyma, man loggar in på en chattsida och så får man prata med en härlig tjej som kan stötta när det känns jobbigt. Det är ett bra första ställe att vända sig till eftersom allt sker på dina villkor. Du väljer vad du vill prata om, det kan vara allt från hundar till ätstörningar, och kan logga ut när du vill. Man kan liksom träna sig på att prata med någon, så blir det lättare när man väl gör det irl. Jag kan också tipsa om vår blogg, där vi skriver om allt som susar genom huvudet, även ätstörningar. Kolla in adresserna nedan! Jag tror på dig, bara det faktumet att du ber om hjälp och stöd visar att du har modet och kraften att ta dig ur den här helvetessjukdomen och bli frisk och fri!

www.tjejzonen.se
http://www.tjejzonen.se/fortjejer/bloggen-tjejkraft/
http://www.tjejzonen.se/category/atstorningar/ (bloggen med direktlänk till allt som står om ätstörningar, det är personer som blivit friska som skriver, men även tjejer som är mitt uppe i det)

Svar: Åh, det ska jag genast kolla in!! Tack så hemskt mycket för din kommentar! Jag kämpar verkligen hela tiden med att hålla mig ovan ytan och jag är stolt över mig själv för det. Jag vägrar falla tillbaka och bli så sjuk som jag var innan jag bestämde mig! Kram!
Nellie None

2013-12-12 @ 09:49:36
Postat av: Céline

Hej!
Jag heter Celine och jag bor i Japan. Jag läste din kommentar på Fokis blogg. Din blogg är jättefin ;)
Jag hade själv ätstörningar när jag var 16-17 år, så jag förstår hur jobbigt det är.

2013-12-12 @ 13:25:56
URL: http://sunnykingdom.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej!
Vet inte riktigt vart jag ska svara dig, hittar ingenstans där man kan kontakta dig. Gå in på min blogg nattstad.se/jjosefinejjohansson och kontakta mig genom mailadressen där!
Jag svar mer än gärna på dina frågor, men lite mer privat än här. :)

2013-12-12 @ 18:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: