Bitterfroken

Julbord

För cirka tre veckor sen hade det jag gjorde idag varit HELT omöjligt rent ut sagt! Idag åt jag nämligen julbord med mina kollegor. Ända sen lappen om julbord dykt upp på jobbet har jag känt väldig oro och ångest. Skrev inte ens upp mig på listan, men chefen sa att han skulle boka extraplatser så om jag ångrade mig var det bara att komma.
eftersom jag nu har haft underbara dagar och veckor i friskhetens tecken valde jag att gå och jag har verkligen sett fram emot det dessutom.
Idag var det alltså dags och jag tog mat, inte bara en utan TVÅ gånger. Ingen ångestkänsla, jag behövde inte ens "stressröka" varken innan eller efter. Allting gick så bra, jag åt, pratade, skrattade och det bästa av allt, jag NJÖT. jag älskar ju julmat och hade mått väldigt dåligt om jag inte kunnat gå på grund av min ÄS. 
Jag är så glad att jag tog det här beslutet, jag kommer aldrig ångra det och jag kan inte skriva det nog många gånger, det är underbart att äntligen kunna leva igen!
Visst finns tankarna kvar att jag ska bli tjock osv, jag kollar på mig själv i spegeln, känner efter om benen fortfarande känns, men det är ju bara en pytteliten del av alla de problem jag har haft. Som jag skrivit innan tänker jag att vägen mot friskhet få ta sin tid. Rätt som det är tror jag det kommer gå längre och längre mellan "mättillfällena" och till slut är de bara ett minne av den jag en gång var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: