Bitterfroken

Laga mat, äta?!

Hej!
Jag har alltid älskat att laga mat och är även (om jag får säga det själv) väldigt duktig på det. Jag följer i stort sett aldrig ett recept. Recept använder jag endast till inspiration när den tryter, gör sen om recepten så det ska passa mig och det jag gillar bäst. Jag har svårt att äta rester, vill alltid laga ny mat. Idag blir det tyvärr rester, kan ju inte låta maten förgås ;) 
Återigen har jag "missat" lunchen, hade ingen lust att äta någonting, var inte hungrig för den delen heller. Jag försöker ju som sagt att äta när jag är hungrig, är jag inte det har jag galet svårt att stoppa något i munnen bara "för att" liksom.. Åt i vilket fall som helst en bra och stadig frukost så det är väl inte konstigt kanske att jag håller mig mätt? Älskar frukost så jag äter ofta rätt mycket. Idag blev det (om någon ens är intresserad) ca 200-250g keso blandat med ca 0,5-1dl sojagrädde, lite sötning och vaniljpulver och på det tog jag egenrostad müsli (nötter, fröer, kokosfett och kakao). Åt även en hemmabakad macka med goudaost och brie på. Äter det här i stort sett varje morgon, det är SÅ gott och något som är så underbart kan ju bara inte ge ångest.. 
Nu ska jag snart äta middag, håller på att förbereda mig mentalt. Samma sak VARJE dag, vet inte varför det ska vara så svårt? En del av mig vill låta bli, men jag vill ju bli frisk så därför kämpar jag på även om jag på kuppen ska röka- och städa ihjäl mig (Jäkla tvångstankar)..
Ska äta helstekt fläskfilé, sallad som jag tänkte toppa med feta och kräftstjärtar denna lördag till ära, samt en klick bearnais. Det är gott, men svårt.. 

Kommentarer
Postat av: Jeanette Sandelin

Vad duktig du är :)
Jag som måste ner i vikt nu har fastnat på vägen och känner mig usel som person.

Svar: Det är väldigt vanligt att viktnedgången stannar av ibland, att man hamnar på en platå. Hur mycket vill du gå ner? Ta det försiktigt bara! Du verkar vara en sån fantastisk person, är säker på att du är fin hur du än ser ut, men jag vet känslan (tyvärr). Själv är jag fortfarande rädd att öka i vikt, men samtidigt vill jag göra det för jag ser inte klok ut just nu, dessutom vill jag klara det här på egen hand utan ÄS enheten. Vill inte tvingas få nåt matschema som inte passar för mig och min livsstil :(
Kram bästa du <3
Nellie

2013-12-21 @ 19:15:15
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: