Bitterfroken

Målen jag skrev

Hej!
Jag skrev lite mål jag hade med min ÄS när jag bestämde mig för att bli frisk och fri. Tänkte utvärdera lite.
 
1. Kunna äta det jag är sugen på. Vill jag ha tex yoghurt vill jag kunna ta yoghurt utan att känna dåligt samvete och/eller motstridiga känslor. 
 
2. Sluta räkna och skriva upp varenda kalori och bara bli sådär fri och omedveten om hur mycket allting innehåller.
 
3. Äta sushi igen. Åh jag älskar verkligen det, klarade tills nyligen av att äta det, nu går det verkligen inte! 
 
4. Sluta att tänka på mat varje sekund av dagen. Jag måste hela tiden sysselsätta mig med något för att inte helt gå under (en fördel med det är väl att jag numera har ett väldigt rent hem) 
 
5. Vill kunna träna igen och njuta av det, nu orkar jag inte längre. Energin räcker inte till.
 
6. Vill umgås med mina vänner och bli social igen. Har dragit mig undan väldigt mycket på sistone Och sån är inte jag egentligen. 
 
7. Vill må bra en hel dag. 
 
8. Äta ute och njuta av det.
 
9. Stabilisera vikten. Vill verkligen inte gå upp och verkligen inte gå ner mer.
 
 
1. Jag har svårt att äta det jag är sugen på mellan måltiderna. Oftast äter jag bara mina mål jag har bestämt mig för, men stundtals fungerar det ändå att ta nåt litet emellan, men det är svårt, svårt, svårt..
 
2. den här punkten är helt avklarad. Räknar ingenting, väger ingenting. Använder de ingredienser jag vill. Kanon! Tummen upp!
 
3. Inte ätit sushi, osäker på om jag vill ens? Försöker ju undvika mycket kolhydrater då jag mår dåligt av dessa. Men tänker göra lchf alternativ någon dag :)
 
4. Jag tänker fortfarande väldigt mycket på mat, men inte på ett panikartat sätt som när jag var riktigt sjuk.
 
5. Tränar inget och tänker inte börja med det än, vill känna mig stabil först.
 
6. Håller mig fortfarande rätt isolerad. Orkar och vill inte umgås.. 
 
7. Jag har mått bra i stort sett en hel dag, men oftast upplever jag ångest/oro någon gång per dag.
 
8. Den här punkten har jag klarat av. Åt julbord med kollegorna!
 
9. Ja, den här punkten är rätt svår. Jag har inte fokuserat något på vikten vad gäller SIFFROR. Ingen aning om vad jag väger. Har inte vägt mig på en månad (från att ha vägt mig var tredje dag, wow!) däremot känner jag mig otroligt stor stundtals tyvärr :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: