Bitterfroken

Mat överallt

Vart man än tittar är det mat, mat, mat.. Det är statusuppdateringar om mat, bilder på mat både på Facebook och på instagram. Allting, verkligen allting kretsar runt mat en sån här dag. Jag önskar att jag var som förut, älskade mat, åt tills jag i stort sett rullade fram men längtade samtidigt tills nästa gång jag skulle få trycka i mig mer. Ingen ångest, bara glädje. Vad lätt livet var ändå. Jag tänkte aldrig på hur mycket kalorier någonting kunde tänkas innehålla, visst väl knappt vad en kalori var.. Nu vet jag vad de flesta produkter innehåller. Försöker numera att låta bli innehållsförteckningen, men ibland går det inte och min störda hjärna börja genast räkna för att få fram hur mycket jag fått i mig. Det är så sjukt. Ibland undrar jag om jag hamnat mitt i en mardröm och det har jag väl på sätt och vis.
 
Nu är det snart dags att bege mig mot mamma och mot.. Ja precis, maten.. Jippi! ,:( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: