Bitterfroken

Osäker

Just nu har jag så mycket konstiga tankar som kretsar i huvudet och jag vet inte vad som är vad. Försöker hela tiden sortera allting till vad som är friskt och vad som är sjukt, men för tillfället har tankarna ändrat karaktär, eller så är jag på väg åt rätt håll? Jag vet ingenting.. Jag fortsätter i alla fall som innan med en stoooor frukost och middag på kvällen (blev rådd till att lägga till lunch med, men jag är tveksam)
 
Tänker att jag nog inte är tillräckligt sjuk. Jag äter ju. Jag kommer bara ta upp ÄS enhetens tid. De kommer tänka "men herregud, hon är ju inte sjuk. Hon är ju inte ens smal"
 
Jag funderar även på om jag verkligen är sjuk eller om jag bara inbillar mig. Vill jag vara sjuk och därför håller mig kvar i det, eller är det sjukdomen som styr mig och mina tankar? Idag har jag tvivlat på om det är friska jag som brottas med sjuka jag på ett negativt sätt. I och med att jag är rädd att inte bli trodd på leder mina tankar till att jag vill äta mindre för att "bevisa" att jag visst är sjuk. Tankarna i huvudet säger att jag kan äta vad jag vill just nu, men att friska jag inte tillåter det för att jag kanske vill vara sjuk. 
 
Jag funderar även på om kanske folk i min omgivning tror att jag ljuger för att få uppmärksamhet. Vill jag ha uppmärksamhet, är det därför jag började banta? Är det något fel på mig? Jag försöker att hela tiden vara ärlig i mina känslor just nu, hur skruvade de än är. ibland känns det som att jag håller på att bli galen ärligt talat.
 
Imorgon måste jag ringa till vårdcentralen och be om sjukskrivning. Även här tänker jag att de inte kommer tro på mig, jag vet ju inte om jag är "tillräckligt smal" eller "tillräckligt sjuk". Tänk om jag inte får bli sjukskriven? Behöver jag ens vara sjukskriven? Ena stunden känner jag mig frisk, i nästa stund sjukare än någonsin. Jag hör ju hur jag resonerar, ibland är det inte klokt. Jag måste hela tiden söka bekräftelse i att jag inte hittar på för jag vet ärligt talat inte själv. 
 
Känner någon med ätstörning igen sig? Snälla berätta, säg att jag INTE håller på att bli tokig. Just nu känns allt helt galet..

Kommentarer
Postat av: Jeanette Sandelin

Hur lång är du och hur mycket väger du?

Svar: Jag är 171cm och väger (ja, sist jag vägde mig i slutet av november) 46kg :/
Nellie

2013-12-18 @ 16:10:32
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: