Bitterfroken

Så skönt att få lätta sig..

Jag ångrar INTE EN SEKUND att jag, den 25/11, valde livet, den friska vägen. Jag har varit nere i helvetet och känner mig nu halvvägs upp. Det är så otroligt skönt att dagarna inte längre går åt till kaloriräknande, ständig hunger, ångest och orkeslöshet. Jag är så otroligt glad att jag idag berättade för min bästa vän hur jag har haft det, nu vet hon och det känns verkligen så skönt att få lätta sig. Jag har varit där nu ikväll, ältat och ältat, berättat och berättat lite till. Det kändes helt naturligt, kände inte direkt någon skam. Hon lyssnade och det var så härligt att äntligen få prata ÖPPET om alla känslor och allt kaos som varit. Att bara resonera med sig själv fungerar bara ett tag. 
Jag känner mig verkligen så redo nu, jag har accepterat min sjukdom och jag vill och SKA verkligen bli frisk. Jag har slutat känna skam i och med att jag accepterat läget! Ja, jag är sjuk! Ja jag ska bli frisk! Jag älskar mat och jag älskar livet! Allting kan bara bli bättre nu! 
 
Imorgon är det julbord med jobbet och jag ser verkligen fram emot det! För en månad sen hade jag varit i total panik, men nu känns det okej och bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: