Bitterfroken

TACK! <3

Jag kan inte tacka nog mycket för alla fina värmande kommentarer som trillar in då och då! Jag blir så varm i själen av att se hur många av er tagit er ur en ätstörning och idag mår bra och ni som fortfarande kämpar, fan vad bra ni är. En dag kommer vi alla må så bra som vi faktiskt förtjänar! Till dig som fortfarande sitter fast i sjukdomen vill jag bara säga att det kommer bli bättre, även om det inte känns så just ju så kommer även du en dag vara frisk och fri! 
 
Jag har mer och mer börjat öppna mig för människor i min omgivning och det känns så bra! Det är en härlig känsla att bara få spy ur sig allt som varit, få dela bördan med någon! Jag är så tacksam att ni lyssnar på mig och mitt ältande, jag förstår att det är svårt att förstå, jag förstår inte själv och sjukdomen är svår att förklara. Till min bästa kompis sa jag att det känns som att jag är två personer, en frisk och en sjuk och att dessa sidor hela tiden slåss mot varandra. Känns som en rätt bra beskrivning på det jag känner! Jag har så svårt att se att ens egen hjärna kan styra så över hur mina tankar ska vara, att jag inte till 100% kan styra själv. Ibland leder jag tankarna rätt, ibland lyssnar jag på min sjuka sida. Det är rätt svårt att veta vilka tankar som är friska och vilka som är sjuka, jag börjar dock lära mig mer och mer. Som att lära känna sig själv på nytt! 
Ibland känner jag att jag bara skulle vilja bli sjukskriven ett tag, bara rå om mig själv, men det går tyvärr inte just nu. Jag börjar snart på ett nytt jobb, kan inte inleda med att vara sjuk liksom, vill göra det bästa jag kan! Tyvärr jobbar jag väldigt intensivt sista tiden nu på mitt gamla jobb, jag hoppas att jag kommer orka! Ska försöka att inte oroa mig allt för mycket! 
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag skulle så gärna vilja hjälpa dig, tyvärr har jag ingen aning om vad jag kan göra. Men jag står alltid på din sida och hoppas att du blir helt frisk.

Svar: Tack så hemskt mycket! Det betyder oerhört mycket att jag vet att det finns folk som bryr sig och engagerar sig :) det är det bästa stödet :)
Nellie

2013-12-15 @ 18:08:39
Postat av: Jeanette Sandelin

Jag är så glad att jag äntligen kan äta smör. Det tog många år att inse att jag dör utan fett. Och tappar håret - vilket jag faktiskt gjorde när anorexian var som värst.

Svar: Jag är också glad att jag kan äta smör och ost framförallt, det är ju så GOTT!! Jag har också tappat mycket hår, hoppas på att de snart ska bli fint igen! Kram!
Nellie

2013-12-15 @ 18:25:57
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: