Bitterfroken

Tips som fungerar för mig

Hej!
tack för alla era otroligt fina kommentarer! Jag blir så glad i själen när jag läser hur många av er lyckats kämpa er ur en ätstörning och att ni idag mår bra! Ni ska veta att det ger mig ett enormt hopp och en tro på framtiden. 
Jag vet att vägen kommer vara lång och väldigt svår, jag tror att det är jätteviktigt att acceptera det och även att acceptera att livet och tillfrisknandet kan ha sina motgångar och all världens jävelskap. Tror man att livet alltid ska vara guld och gröna skogar är det nog lätt att känna sig misslyckad och värdelös när dessa motgångar dyker upp. Acceptera därför- och tyck att det är OKEJ att du kanske inte klarade av det du hade planerat. Ta nya tag, skriv ner vad du gjort bra under dagen i stället för att älta det som gått mindre bra. 
Jag ska hädanefter skriva MINST en bra sak jag åstadkommit, varje dag! 
 
Blir det det bara en sak är det bra, blir det tio saker är det också bra. Jag tänker inte längre försöka hoppa upp på de allra högsta hästarna på en gång, det räcker med att kämpa och att ta ett steg i taget. På det viset kommer jag hela tiden bli allt starkare, någon gång kommer jag vara fri, frisk och fri! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: