Bitterfroken

Två dagar kvar..

Fjärde advent.. Bara två dagar kvar till julafton. Jag känner mig stressad, en del på grund av maten, men mycket för att jag vill ha mitt space, min egentid. Jag vet inte om jag orkar vara pigg och trevlig en hel dag. Vill mest vara för mig själv.
Vet inte hur jag ska göra med maten, känns jobbigt, men jag ska verkligen försöka stå emot alla tankar och definitivt äta med förnuft, det vill säga inte för lite och inte för mycket. Att tankarna hela tiden måste handla om mat stör mig och gör mig så ledsen. Det var så skönt förut, jag åt utan att tänka på det. Det var så avslappnat och naturligt. Nu måste jag hela tiden resonera med mig själv huruvida jag får, eller inte får äta. 
Ska i alla fall åka och handla lite av maten som jag har tänkt att ta med mig. Jag ska göra rättikagratäng (istället för potatisgratäng), ska laga köttbullar med lite julkryddning och sen tänkte jag köpa någon form av korv, typ lamm, älg eller liknande. 
Jag är åtminstone glad över att inte behöva fira jul i ett stort sällskap, det mesta av mina skamkänslor har försvunnit, men ibland skäms jag fortfarande. En ätstörning är inte glamouröst på något sätt, den gör sån enorm skada. Jag hoppas att jag någon dag kan lyckas bli helt fri.. Ibland känns det som att jag kommer lyckas, ibland känns det bara hopplöst. Det är svårare än vad jag hade väntat mig. Trodde först att de bara var att börja äta så skulle allting försvinna och allt skulle bli bra. Det fungerar tyvärr inte så har jag upptäckt nu. 
 
Hoppas alla har en mysig advent! 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: