Bitterfroken

Att hantera ätstörningstankar

Alla har väl olika sätt att hantera de jobbiga tankarna på. Mina är kanske inte särskilt hälsosamma, men de hjälper mig åtminstone och dessa är ändå "mer sunda" jämfört med ätstörningen. 
 
* Jag röker. Massor. Detta lugnar mig för stunden och hjälper mig oftast att "ta rätt beslut" och det hjälper mig att hantera oron efter att jag gjort något, som ätstörningen, tycker är olämpligt. Det här är något jag får ta i itu när resten är bättre, just nu får det vara okej, så länge jag äter och kämpar mot ätstörningen! 
 
* Jag städar maniskt. Hela tiden måste jag städa, innan jag gör något "olämpligt" måste allting vara i ordning. jag har väldigt fint och rent hemma så den här punkten är väl inte direkt skadlig och även det här hjälper mig väldigt mycket för tillfället!
 
Kändes, innan jag började inlägget, som om det var fler saker! men nu står det still i huvudet. Det här är i alla fall de främsta och "bästa" sakerna jag räddar mig själv med.
Vad har ni för strategier? Berätta!
 
I skrivandets stund sitter jag och kollar idol (eller kollar väl mest ner i ipaden för att vara ärlig :P) och äter mina snacks, det går rätt bra. Heja mig!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: