Bitterfroken

Dessa jäkla tider..

Jag har byggt upp mina dagar efter mina ät-tider och det stör mig nåt så enormt.. Tiden emellan är mina tankar relaterade till mat, mycket av tankarna handlar om vad jag är sugen på samt vad jag eventuellt skulle kunna unna mig mellan mina måltider. Oftast är det bara tankar och jag äter inget av det jag vill ha.. Försöker fylla tiden emellan med saker så att tiden ska gå till nästa mål, oftast städar jag, dricker te/kaffe eller röker. Det har blivit min last, jag blir arg på mig själv som röker så mycket, men det är ett sätt för mig att lindra min stress och oro..
 
Mina mattider är som följer:
 
9.00 frukost
11.30-12.30 lunch
16.30 middag
18.00-19.00 fika av något slag
 
på det här viset klarar jag mig relativt mätt hela dagen, men som sagt är mina tankar ständigt fokuserade på mat och kalorier. Mat är inte längre mat, det är kalorier som ska förpesta min kropp. Jag älskar fortfarande att äta, mår dåligt när maten är slut för att jag så gärna vill äta mer mer mer. Förr åt jag mig alltid proppmätt, så mätt att jag nästan kräktes. Inte sunt, men jag saknar det. Jag vill så gärna äta gott, onyttigt och mycket igen. Jag önskar mig så en sund/sundare relation till mat igen, men det känns som att vägen dit är lång. Jag vet att jag har problem, men jag tror inte att jag riktigt har accepterat det. Måste försöka sätta upp mål för mig själv, lite i taget, sluta förneka.. Det är inte fel att äta gott och kaloririkt ibland, jag vet ju det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: