Bitterfroken

En helt ny värld!

En hel dag på mitt nya liv har gått, det låter sjukt, men det känns verkligen som att en helt ny värld öppnat sig. Jag kan laga mat med "farliga" ingredienser. Idag bakade jag ett bröd med 1dl ost i till exempel och jag åt en köttbit med högt kalorivärde. Tidigare köpte jag det absolut smalaste köttet och vägde noggrant så det absolut inte skulle väga mer än max 100g. 
Än så länge har jag ingen ångest eller känner någon skam. Försöker dock att hålla igen en ANING, det känns nämligen som att jag vill prova ALLT för, vad som känns som, första gången. Allting smakar så gott! Fastän jag är mätt vill jag äta mer bara för att det finns, så lite får jag allt begränsa mig som sagt! vill helst att ökningen av näring går i normal, kanske åt ett litet långsamt håll, för att hålla allting i schack.. Steg för steg!
Ni som klarat er ur en ätstörning, hur mycket gick ni upp i vikt?
just nu känns det inte direkt som att jag bryr mig så mycket, att äta är ju en sån stor del av livet, att svälta sig kan man inte göra hur länge som helst, det skadar kroppen något så enormt och glädjen till allt annat försvinner för alla ätstörda tankar som tar ALL plats.. Lite nervös är jag dock att gå upp till min ursprungliga vikt, eller mer. Kände mig så obekväm i det läget, hatade min kropp, kunde knappt ha några kläder och ville knappt visa mig ute. Trots det mådde jag ändå bättre psykiskt, jag oroade mig aldrig över mat i alla fall.. Det var en skön känsla Och jag är på väg dit igen. Längtar så efter en avslappnad syn på mat! Längtar även efter att börja träna igen och forma min kropp, har under min sjuktid inte kunnat träna alls, verkligen inte orkat, knappt orkat leva. 
 
Jag kommer alltid minnas 25/11. Att ta ett beslut är en underbar känsla!! Att välja livet är fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: