Bitterfroken

Farlig mat

Jag har vissa grejer inom maten som jag är "rädd" för, bland annat är ägg ett av sakerna. Förut var ägg för mig "säker" mat, det kunde jag alltid äta när jag kände lite hunger och jag älskade det, lösa, hårdkokta, stekta, scrambled osv, ljuvligt! Nu minns jag inte senast jag åt ett helt ägg. Tar alltid bort gulan, den innehåller "för mycket" kalorier. Sjukt hur tankarna kan ändras.. Det är skrämmande faktiskt. Ägg är ju nyttigt och som sagt GOTT!! Kanske jag ska utmana mig någon dag och koka ett ägg? Klarar jag av det? Medan jag tänker och skriver ner detta börjar tankarna kretsa i huvudet, "då måste jag välja bort något annat".. Vilken jävla idiot jag är, det är ju sanslöst. Blir så arg på mig själv! På mig själv och på den där jävla shape-up jag inte kan låta bli. Jag VILL INTE veta vad allting innehåller, jag vill fortfarande tycka att ägg är säker mat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: