Bitterfroken

Hjälp

Gud jag mår så jävla dåligt!!! Alla mina tankar kretsar verkligen runt maten, jag vill bara äta hela tiden även fast jag inte är hungrig egentligen! Kvällarna ger den värsta ångesten just på grund av att jag då "ätit klart" alla mina måltider. Det är så fruktansvärt, kan inte beskriva i ord.. Att äta i sig ger mig ingen ångest, det ger mig lycka, fram tills maten är slut. Då tänker jag genast på vad jag ska äta nästa gång och när. Jag kan inte hantera det här, det är så hemskt.. Vad har jag ställt till med? har svält mig så länge nu, börjar bli rädd. Jag vill äta mer energirik mat, men jag vågar inte. Är så rädd att gå upp igen, livrädd! Googlade lite igår på näringsbrist på grund av ätstörning och läsningen gav mig kalla kårar, jag vart alldeles iskall. Allting tyder på att jag har anorexia, alla kriterier stämde. Har en sjukligt låg vikt med tillhörande lågt bmi. Har man under 17 (eller var det 18?) räknas det som svår undervikt (jag har typ 15-16), det tillsammans med sjuka tankar kring vikt och mat ger diagnosen anorexi. Det stod så mycket otäckt och mycket stämmer in på mig. Mitt blodtryck är sjukt lågt, jag fryser jämt, är sjukt trött, orkar ingenting, mina händer spricker och är torra osv.. 
Jag önskar så jag hade nån att prata med, men jag vågar inte. Känns som att folk kommer döma mig. Jag känner mig värdelös.
hade gått upp i vikt dessutom när jag vägde mig i morse och nu vägde jag nästan 48kg. Antagligen kroppen som reagerar, antingen på all sötning jag äter, eller så samlar den all den lilla energi jag äter. Läste att det kan bli så, även att vätska kan samlas i tarmen. Jag vill bara bli stabil NU, vill må bra NU.. Jag klarar inte det här längre! Jag är rädd att bryta samman fullständigt. Jag orkar inte ens göra ett bra arbete längre. Känner mig som ett spöke, folk är dessutom oroliga för mig och jag skakar av mig det med nån käck ursäkt, fast jag inombords skriker i panik! 
jag ser inte mig själv som tjock just nu, jag är supersmal. Så smal att jag vill gömma mig under tklockare kläder. Ryggraden och revbenen sticker ut, jag är insjunken, magen är svullen. Inga bra tecken. Min friska sida säger ÄT fetare saker. Det är livsfarligt att inte få i sig nog fett, kroppen använder då proteiner som energi och det kan nerv- samt hjärnskador om det pågår för länge. Min sjuka sida fortsätter dock maniskt räkna kalorier för att hålla ner så mycket det bara går. Idag har jag ätit 516kcal under hela dagen, på ett sätt ger det mig ångest, är det inte för mycket? Den friska sidan försvinner allt mer, jag vill ha fram friska jag igen. Hjälp mig :,(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: