Bitterfroken

Jag är inte längre rädd!

Jag vill verkligen hylla mig själv till att jag tagit det här beslutet och klarar det så bra! Precis som rubriken säger är jag inte längre rädd. Förut var jag livrädd för allt, jag var rädd för fett, jag var rädd för kolhydrater och jag var definitivt livrädd för kalorier. Hade jag bestämt att jag skulle äta yoghurt så var mängden noga genomtänkt, skulle jag äta 150g då skulle det bannemig också vara 150g, varken mer eller mindre. Råkade jag hälla på 155g fick jag ont i magen och mådde dåligt, ibland åt jag det ändå och ibland tog jag bort, och slängde överskottet. Var ju ständigt hungrig som jag skrivit om tidigare. Nu är jag massor av kalorier och fullfet mat och jag är så nöjd och mätt. Behöver inte längre i panik rycka i skåp, lådor och kyl eller laga mat och baka bara för att "bli mätt" genom matoset. Jag kan avslappnat sitta i soffan utan att hela tiden känna mig stressad och uppjagad. Jag mår så gott! Det känns skönt att det här lugnet kom så snabbt efter min förändring. Jag hade räknat med- och ställt in mig på att det skulle bli otroligt jobbigt den första tiden. Det är ju klart att det HAR varit jobbigt, men eftersom jag hade föreställt mig en fruktansvärd tid är ju det här helt hanterbart. Det ger mig hopp att jag ska kunna inspirera och hjälpa andra människor i samma situation som jag, nu vet jag att DET GÅR. Det gäller bara att hitta den lilla orken och kraften som fortfarande finns kvar och BESTÄMMA sig. Allting handlar om att bestämma sig. Många tror att de bestämt sig, när det sedan inte fungerar är det lätt att känna sig misslyckad och världelös och i och med det fortsätta med sitt destruktiva levnadssätt. Saken är bara den att om du misslyckas har du inte bestämt dig till fullo, tänker du så kanske det kan hjälpa att inte känna dig värdelös, du var bara inte redo just då, men ju mer du fortsätter kämpa desto mer beslutsam kommer du bli.. När du själv kan se fördelarna är det sååå värt det.
ta små steg, klara av en ny utmaning varje dag, kämpa för livet, DITT liv och din kropp. Du är så värd det!! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: