Bitterfroken

Upp

Idag visade vågen återigen upp några hekton på tre dagar, trots att jag ätit minimalt. jag vet inte varför det blivit så just nu. Väger nu 48 kilo, som minst har jag vägt 46,5. Trots viktuppgången har det ändå varit en okej morgon hittills. Jag har inte konstant, panikartat tänkt på mat (det kan bero på att jag är sjuk och då av naturliga orsaker inte har nån matlust). Jag fortsätter dock med tidigare planering att försöka göra små framsteg genom att äta (åtminstone något) av det jag är sugen på, så alldeles nyss åt jag en babybellost trots att jag hela tiden övervägde med mig själv om det var "värt det". 
Jag har ju inte riktigt förut velat erkänna för mig själv att jag är sjuk i en ätstörning och nu när jag tagit det steget att faktiskt inse känns det som ett steg i rätt riktning. jag har hela tiden trott att jag har kontroll över min kosthållning, men nu ser jag ju att det är rätt givet att jag INTE har någon kontroll. Jag har kontroll på det sättet att jag räknar och väger och vet exakt vad jag får i mig, men att kunna äta normalt kan jag inte för allt i världen just nu. Det är skönt på ett sätt att ha kommit till insikt med vad jag håller på med, det kommer hjälpa mig, det är jag säker på. Jag ska göra allt för att åter ta kontrollen över mitt eget liv och vara hälsosam. Jag tänker jobba stenhårt för det. Jag tänker inte se mig själv falla. Jag måste orka! Jag har ett nytt jobb att se fram emot, jag kan inte gå runt energilös där, jag ser det som en chans att "starta om", de har aldrig sett mig större och vet därmed inte alls om mina problem. Jag kommer slippa kommentarerna om att jag måste sluta gå ner i vikt. Jag behöver inte skämmas om jag går upp en aning för ingen har nån bakgrundsbild av mig. 
 
Jag hoppas att den här lugna känslan kommer hålla i sig hela dagen. Tyvärr brukar jag ju må sämre framåt kvällen, men jag kämpar och tror på en bra dag :)
 
idag till frukost har jag ätit "falsk risgrynsgröt", äggröra samt sojalatte. Tyvärr äter jag fortfarande lightprodukter, men försöker att i små steg övergå till riktiga produkter. Igår tex gjorde jag en paj med mandelGRÄDDE på 79kcal/100g i stället för mandelmjölk med 13kcal/100g som jag i normala fall skulle gjort. Jag har inte smakat den än, men jag känner att det kommer gå bra (Om jag bara blir hungrig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: