Bitterfroken

Varför?!

En kollega var gullig idag och hade med sig en bit kaka till mig som hon bakat (lchf). Bestämde mig för att äta en liten bit av den med gott samvete. Nu är dock hela kroppen i uppror, varför åt jag den? Jag har ingen aning om vad den innehåller! Panik! Lovade mig själv att INTE räkna dessa kalorier och jag ska försöka hålla det, men det TÄR på mig nåt enormt! Kollade upp receptet då jag vet vart den kommer ifrån.. Hela kakan innehåller 200g (!!!!) smör, alltså dryga 1400kcal på bara smöret + att den innehåller 200g 70% choklad. Det är ju sjukt mycket!! Vet ej hur många bitar hon fick ut av den eller hur mycket en bit är på, men det känns som att den måste ha varit en bra bit över 200kcal.. Det gör så ont i mig, så god var den inte ens, smakade mest smör. Jag är så äcklad av mig själv, ångrar mig så att jag åt den! Biten som är kvar tänker jag ge bort till någon, aldrig att jag utsätter mig för det igen. Jag äter ju sötsaker (sockerfritt) MEN jag måste baka dem själv så jag vet det exakta kalorimåttet.. Hade tänkt väga mig i morgon och det känns som att den har förstört allt. Kroppen jublar väl på grund av fettet och sög åt sig allt = viktuppgång. Jag är livrädd!! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: