Bitterfroken

Smala jag

Häromdagen var första dagen jag verkligen såg hur smal jag faktiskt blivit.. Jag stod i en spegelsal och skulle påbörja ett zumbapass.. Kollar mig i spegeln och ser en rejält spinkig tjej med världens glipa mellan låren. I stället för att bli stolt skämdes jag och lovade mig själv att aldrig någonsin ta på mig tajta löparbyxor igen..
Folk i min omgivning tjatar ständigt på mig nu att jag måste sluta minska i vikt, "det har jag gjort, jag har slutat gå ner, nu har jag stått still länge" svarar jag fast jag vet att jag gått ner ytterligare tre kilo på kort tid.. Igår fick jag även höra att jag var finare innan, tackar för den! Hur kan det vara snyggt att väga 77kg och att under tiden tiden må dåligt nästan varje dag med ångest, dålig självkänsla, kläder som inte passade och så vidare. Hur kan man ens säga så till någon? Kan tänka mig att personen, efter att jag gått därifrån, sa "hon måste vara sjuk!" Till den som stod bredvid. Nej jag är inte sjuk, nej jag mår inte dåligt! Jag mår faktiskt bättre än jag gjort på väldigt väldigt många år, jag är glad, jag är sprudlande, jag är snygg, men framförallt är jag målmedveten och engagerad. Jag gav mig fan på det här och jag lyckades!! Att gå ner 23 kilo var kanske inte min plan från start, det har mer blivit en grej nu. Jag är noga med vad jag stoppar i mig, väl medveten om det mesta inom kalorier, kolhydrater och fett! Jag har hittat alternativ till det mesta, jag kan njuta av mat igen! Jag har lärt mig att göra en kalorifattig/kolhydratsfattig glass som är fantastiskt god. Jag har hittat alternativ till ris och mos. Jag har även hittat det absolut bästa av allt, kalorifria nudlar och ris från olika butiker. De smakar gudomligt oc är helt fria från kolhydrater och fett, innehåller endast 5kcal per portion. Det är ju även bra i det syftet att folk tror att jag äter mer än jag gör, blir galen på allt tjatande.
 
dock börjar jag som sagt känna mig alldeles för smal nu.. Måste försöka få i mg mer mat, att vara ett levande benrangel är inte snyggt nånstans, lika lite som att väga 77kg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: