Bitterfroken

Vill resa bort!

Det är sällan jag vågar känna efter hur jag mår, försöker hela tiden fly undan känslorna. Idag är en sån dag jag bara mår fruktansvärt. Jag håller ihop mig utåt sett, men på insidan är det kaos.
Just nu önskar jag att jag bara kunde ta en sista minuten någonstans och bara få vara. Ingen känner mig, ingen vet vem jag är, bara kunna få ro. När jag var utomlands i somras levde jag relativt normalt och det var så skönt! Jag åt flera gånger per dag och kände mig fridfull. Visst, det var ångestladdat med maten även då, men jag klarade av att bortse från känslorna och mådde riktigt gott. Jag tror verkligen det skulle göra mig gott med en resa, men har inga pengar alla (900:- på kontot. "Yey").
Vet ju samtidigt att det är lönlöst att fly, det kanske hjälper för en kort stund, men aldrig i längden. Jag behöver arbeta med mig själv på hemmaplan för det är ju här alla bekymmer finns.
 
Jag känner bara sån stress för att jag inte har pengar. Tack och lov är alla räkningar betalda i alla fall och det är väl det viktigaste.

Kommentarer
Postat av: Maja

Resa ska man göra för att uppleva, att fly stjälper snarare än hjälper. Har faktiskt inget sug efter att resa iväg, istället vill jag bara umgås & träffa nya människor och hitta kärleken & bli frisk. Ingen idé att resa om man inte har någon med sig...
Sv: Åh gumman, förstår dig verkligen. Jag vill inte hamna i den sistsen, att se hur allt förändras medan jag själv står kvar. Jag vill verkligen inte....
Massa kramar! <3

2014-04-02 @ 12:20:29
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Malin Rosén

Hej tjejen!
Läser att du tampas med en ätstörning, vilket gör ont inom mig att läsa. Livet är till för att njutas. Jag har själv haft ätstörningar men är idag fullt frisk, är 20 år och har utbildat mig till livscoach för att hjälpa ungdomar med psykisk ohälsa. När jag började träna upp min självkänsla och märkte att det gav resultat gav det mig en otrolig kick. När jag nu älskar mig själv precis som jag är känner jag inget behov att förändra något på mig själv. Lycka och tillfredsställelse med sig själv kommer inifrån. Otränad självkänsla brukar tyvärr ligga till grund för psykiska sjukdomar som ätstörningar.

Om du skulle vilja bli mer nöjd med dig själv och må ännu bättre så hjälper jag dig gärna. Eller är det något annat mål du vill uppnå? Tveka inte för att höra av dig. Jag uppskattade själv under mitt tillfrisknande att någon som själv haft ätstörningar hjälpte mig. Då vet man på riktigt att den man får hjälp av förstår och kan reflektera på ett annat sätt, än personer som läst sig till vad ätstörningar är.

Du kan mejla mig på [email protected] och besöka min hemsida www.senseworkout.se

Varma hälsningar
Malin Rosén

2014-05-07 @ 15:56:40
URL: http://www.senseworkout.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: