Bitterfroken

Att ha saker att göra..

Saker och ting stressar mig så lätt nuförtiden. Hatar att ha saker som hänger över mig och jag hatar att ha saker jag måste göra. 
Idag måste jag åka till maxi för att fylla på mitt förråd med saker jag "inte klarar mig utan", jag måste åka till Konsum och hämta ut ett paket och jag måste baka bröd, måste alltid ha mina två brödskivor till middagen annars blir det kaos. 
Allt det här är ju till synes inga större grejer, men det känns stort och jobbigt. Att behöva ge mig ut betyder att jag måste försöka göra något åt hur jag ser ut (det vill säga försöka se mindre förjävlig ut) och jag måste hela tiden hålla mig undan från folk jag kanske känner (orkar inte med frågor och jag är så rädd att någon ska kommentera min kropp). 

Ska försöka ta tag i mig själv alldeles strax. Mascara ska jag väl orka smeta på åtminstone för att se någorlunda respektabel ut. 
Blir skönt när de här måstena är ur vägen!

Kommentarer
Postat av: Josefin

åh, känner ofta så jag också. Att en sådan simpel sak som att gå å handla lite få, men nödvändiga varor kan vara så jobbig. Att hitta motivationen till att gå dit, att resa sig ur sängen, att klä på sig, att smeta på lite smink, att gå till närmsta affär och behöva passera folk på vägen. Det brukar dock gå rätt lätt när man väl tagit sig ut genom dörren, så vida man nu inte råkar drabbas av en ångestattack bland alla hyllor av mat, bland allt folk som tittar på en .. Men ja, det är skönt när det är avklarat : Och du klarar det <3

Svar: Tack! Det är likadant för mig, att det går bra när jag väl kommer iväg. Ibland kan det till och med kännas riktigt skönt att komma ut lite! Känns skönt nu när jag är klar med alla måsten :DKram
Nellie

2014-02-26 @ 20:00:11
URL: http://letusfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: