Bitterfroken

Att lämna över ansvaret

Det känns oftast lättare att äta, utan att få ångest, när någon säger åt mig att jag måste äta. Då är det lite som att jag kan släppa kontrollen och "skylla" ätandet på någon annan, det är inte längre "jag" som tar beslutet. 
Jag fick som en utmaning att försöka äta i alla fall tre gånger per dag (har minskat ner till bara en gång sista tiden). Åt tacosallad till middag när jag kom hem och nu till kvällsmat åt jag en skål med turkisk yoghurt och müsli och det gick bra, min sjuka sida försökte knappt ta över alls, det gick smidigt. Väldigt skönt! 
I övrigt känns det sådär att äta fler gånger, är så rädd att öka otroligt mycket i vikt och med de tankarna blir jag arg på mig själv som tänker så, men jag kan inte hjälpa det! 

Jag tänker fortsätta kämpa på. Jag vill vinna det här kriget! 

Kommentarer
Postat av: A

Jag är likadan när det gäller att stanna hemma när jag är sjuk. Har jättesvårt för att stanna hemma och får alltid jättedåligt samvete och tänker att jag inte är tillräckligt sjuk, att jag nog skulle kunna jobba trots allt. Behöver ofta bli tillsagd av någon att stanna hemma nästa dag eller bli hemskickad från jobbet av en kollega eller chefen för att inte få total ångest. Har sånt enormt kontrollbehov så det är inte normalt!

2014-02-18 @ 21:50:38
URL: http://annmi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: