Bitterfroken

Att tänka annorlunda

Jag skulle så gärna vilja börja tänka annorlunda, jag vet bara inte riktigt hur. Det jag önskar tänka annorlunda om är synen på mig själv samt tankarna om kroppen. Det är så jobbigt att se kroppen förändras, att se hur jag, allt efter som tiden går, blir större. Tankarna om att jag lyckades bli smal hänger i. Jag var överviktig och lyckades gå ner i vikt, även om sättet var sjukt ohälsosamt och faktiskt ledde mig rakt ner i sjukdomen så kände jag ändå mig stolt för att jag faktiskt lyckades.. Att nu behöva gå upp i vikt igen känns bara så fel, samtidigt som jag vet att den låga vikten bara var/är lånad. Det är inte den vikten min kropp vill vara i.
Det finns ju människor som är väldigt smala naturligt, men jag har aldrig tillhört dem och därför är jag så rädd att fortsätta öka och att det aldrig ska ta stopp. Jag vill inte bli som jag var innan! Den tanken skrämmer mig enormt mycket.
Hur ska jag göra för att kunna slappna av och acceptera min kropp? Jag saknar helt verktyg för det här. Jag vill inte att folk ska se mig och tänka "vad bra att hon gått upp i vikt och nu är normal". Jag vill inte bli normal..

Kommentarer
Postat av: Linn

Precis så är det för mig på pricken! Har aldrig varit så där pinnsmal, liksom mer lite mullig. Jag är så rädd för att inte kunna stoppa viktuppgången! Jag trodde inte att fanns nån som upplevt det här och alltid känna att man var den tjocka och vilja bli smal. Jag typ önskade att jag skulle få anorexia då. Jag förstod inte hur hemskt det skulle vara.

Svar: Ja precis och i och med att jag inte längre väger mig har jag panik över att jag förmodligen ökat massor i vikt nu. Känner mig så stor!! Hur var det för dig under din inläggning? Tyckte du att du fick bra stöd och hjälp? Hur mår du idag? Jag hoppas att du mår bättre <3
Nellie

2014-02-02 @ 07:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: