Bitterfroken

Försvinn jävla sjukdom!!!!

Fan, jag blir snart tokig. Jag blir verkligen det! Orkar inte med det här och den här jävla sjukdomen som gör mig helt sjuk i huvudet..
Lagade precis pizza som jag just åt upp. Hela tiden, medan jag äter, är jag stressad och funderar över vad jag ska äta nästa gång och när. Känslan blir så otroligt påtaglig och jag sitter där och äter med ångest. Inte känns det bättre av att receptet på pizzan jag gjorde ska vara för 4-6 personer. För mig räcker den till tre portioner. Egentligen BEHÖVER jag inte äta allt, jag blir verkligen mätt efter halva portionen, men jag kan inte nöja mig. Hela min skalle skriker "ät, ät, ät!!". Inte nog med den stora biten pizza så äter jag även beasås, två ostfrallor och jordens berg sallad + en babybell ost. Jag skulle lätt kunna fortsätta, antagligen klämma i mig hela pizzan. Jag får verkligen sätta all min kraft till att SLUTA när maten jag lagt upp är slut. Normala personer hade ju ätit tills de var mätta och sen hade det varit nog, inga konstiga paniktankar.. För en frisk människa är mat bara, ja mat..
Till och med nu när jag givetvis är proppmätt funderar jag över mat, att jag vill ha mer. Mår så jävla dåligt för att jag hindrar mig själv från att äta. Det är som att det inte finns något stopp.
 
Jag var så jäkla naiv där i november när jag bestämde mig för att bli frisk, jag trodde faktiskt att det bara skulle vara att börja äta och sen skulle allt vara bra. Så dumt! Nu vet jag helt klart och tydligt att ätstörningen sitter mestadels i huvudet, själva svälten är bara en liten, liten del i något större. 
Jag vet fan inte vad jag ska göra?! Borde det inte gå över? Har ju låtit kroppen få sin näring, varje dag, sen 25 november! Borde inte allting ha lugnat sig?! Tycker tyvärr bara det blir värre och värre för varje dag ,:(

Kommentarer
Postat av: Jeanette N

Det gör ont i mig att läsa alla dessa inlägg. Önskar att jag verkligen kunde göra något för att det ska bli bra, men det sitter hos dig av att göra något åt det, söka hjälp.
Och ja, det här sitter mestadels i ditt huvud även om kroppen tar så sjukt mycket stryk av de, vilket du säkerligen har märkt. Känner mig så dum som lägger mig i här och så. Hoppas du inte tar illa upp över den här kommentaren för det var i så fall inte min mening! Btw.. kan det hjälpa dig att göra upp en planering över maten? Typ att äta regelbundet? Eller kommer det bara bli värre då? Åhh jag vet inte…. Jag sitter här och hoppas hoppas att du börjar kämpa, söker hjälp och blir frisk. Du förtjänar att må bra!

Svar: Grejer är ju den att jag kämpar hela tiden och har ätit utan att slarva sen två månader tillbaka. Känner inte någon längtan efter att svälta mig längre även fast det är jobbigt att se kroppen förändras. Tycker ändå jag kommit en bit på vägen genom att faktiskt ta mig hit helt på egen hand.Har förstått att det är rätt normalt i tillfrisknandet att känna såhär, men det är svårt att handskas med alla känslor.
Får se vad de säger på ÄS enheten på måndag. Är nervös men jag hoppas på att få bra tips och hjälp på den fortsatta vägen!
Tack så mycket för kommentaren!!
Kram
Nellie

2014-02-04 @ 11:23:04
Postat av: Jeanette N

Jo jag läste det i ett annat inlägg att du sökt hjälp precis efter att jag skrivit den här kommentaren då jag känner mig lite dum. Tror absolut att de kommer att hjälpa dig! Håller tummarna för dig :)

Svar: Tack så jättemycket!!
Nellie

2014-02-05 @ 10:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: