Bitterfroken

Gruppterapi - vad innebär det?

Nu har jag varit på sista bedömningen på ÄS enheten. Det var jobbigt idag, mycket jobbigare än sist. Fick svara på en massa frågor via en dator, först ställde arbetsterapeuten frågor och kryssade sen i svaren enligt sin bedömning och efter att det var klart fick jag själv sätta mig vid datorn och göra självskattning. Just nu har jag verkligen så svårt att fokusera och koncentrera mig, fick läsa om frågorna flera gånger och fattade ibland ändå inte. Blev helt slut i huvudet när jag väl var färdig.
Inom kort här nu kommer jag få svar på eventuella diagnoser samt behandling. Hon pratade om individuell terapi och gruppterapi. Jag vill VERKLIGEN INTE få gruppterapi, det känns sjukt jobbigt! Har så mycket tankar jag inte vill dela med andra människor, jag vill just nu inte beblanda mig med andra ätstörda. Egentligen vet jag inte ens vad det innehär med gruppterapi?! Någon som fått behandling och kan berätta lite? Jag vet att jag inom kort snart får veta svaret, men jag har problem med att inte veta, vill veta och kunna kontrollera allting! 
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej. Går sedan ett år tillbaka i DBT (mkt bra för mig som har borderline) men där har i också gruppterapi. Jag var LIVRÄDD och trodde det skulle vara en massa "emos" som skulle gråta och skrika i två timmar.
Men. Det är UNDERBART. Få höra ens egna tankar komma ut ur någon annans mun, få kunna diskutera med folk som verkligen förstår.
Jag rekommenderar gruppterapi STARKT. Sen hoppas jag bara att du får lika bra grupp som jag har.
Hoppas allt går bra, önskar dig allt gott. Och kicka den där jävla ätstörningen, den är ju för jävlig att dras med. Ta hand om dig!

2014-02-14 @ 14:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: