Bitterfroken

Hur mycket ska man tillåta sig att prestera?

Jag tänker så mycket hela tiden, ständigt är min hjärna på högvarv. Rör det inte mat och vikt så rör det saker runt omkring mig som oroar mig. Det är sällan glada och lyckliga tankar tyvärr. Jag fortsätter att oroa mig för jobbet, jag vet verkligen inte vad som är bäst för mig?! Jag känner hela tiden att jag bara mår sämre av all stress och press som jobbet innebär. Jag är perfektionist ut i fingerspetsarna och ger därför allt och lite till på jobbet, anstränger mig till den gräns att jag mår fruktansvärt när jag kommer hem... I helgen och igår bara grät jag, kände att jag inte orkar mer så utan att tveka en sekund ringde jag och sjukskrev mig igår.. Det här skapar givetvis ÄNNU mer ångest då jag snart ska stå på egna ben och kunna det grundläggande. Jag gräver bara min egen grav när jag smiter undan på det här sättet, men samtidigt så känner jag verkligen att det nått sin gräns och att jag mår otroligt dåligt! Hur mycket är det värt att pressa sig själv när man känner att det knappt finns något mer att pressa ur?
 
I övrigt känner jag mig piggare idag, inte alls särskilt ledsen. Mår helt enkelt hyfsat :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: