Bitterfroken

Lugnare, skönt!

Åh så trött jag är. All oro de senaste dagarna liksom rann av mig idag (i alla fall det mesta), dessutom klev jag upp innan sju imorse för att jag ville vara snabb i att få tag på vårdcentralen. 
Det känns så skönt att känna lite mer lugn igen, att kunna slappna av lite mer! Jag är glad och lättad över att det har ordnat sig för stunden. Ska försöka nu, verkligen FÖRSÖKA att inte oroa mig för framtiden.

Ska höja dosen av sertralin från 50mg till 100mg imorgon. Tog ju 50mg imorse och funderar på att ta 50mg till natten och sen starta med 100mg imorgon. Brukar bli lite trött av den och då kanske jag sover bra inatt tillsammans med mina propavan. Jag har ju fortfarande vissa bekymmer när det gäller sömnen, vaknar flera gånger/natt toksvettig, drömmer mardrömmar och vaknar oftast väldigt tidigt på morgonen. Det sistnämnda har dock blivit bättre med propavanet och ett bättre matintag. När jag svälte mig som värst kunde jag vakna fyra på morgonen med en mage som skrek av hunger och en känsla av att vilja kräkas på grund av hungern, kunde omöjligt somna om, kroppen skrek väl och ville ge sig ut på jakt efter mat..
Läkaren ville förresten sätta in mig på mirtazapin till natten, men nej tack. Den har viktökning som en väldigt vanlig biverkan, okej att jag måste gå upp i vikt, men det vill jag ska ske på normala villkor, inte via kemisk väg. Kanske är fel av mig, men det känns verkligen inte okej och skapade en del ångest fram tills jag bestämde mig för att inte ta den helt enkelt.. 

Kram fina ni! <3

Kommentarer
Postat av: bulldozer.blogg.se

Men vad skönt att du kunde säga ifrån och därmed slapp mirtazapin! Vilka andra sömn-/insomningstabletter har du provat och hur tyckte du att de fungerade? :)

Svar: Jag har bara provat propavan som ren sömnmedicin. Tycker att den är okej, ingen tablett som hjälper mig att somna eftersom den inte är en insomningstablett, men den hjälper mig att inte vakna så herrans tidigt på morgonen och den har även hjälpt så att jag inte vaknar flera gånger under natten. Jag blir dock otroligt seg av den och snurrig i huvudet. I början tyckte jag att det var skönt för ångesten och tankarna lugnade sig, men nu börjar jag tycka att de är lite obehagligt, som att vara i en dimma.
Har provat Atarax bara för att jag blir trött av den, men den tar jag mest när jag har ångest nu bara.
Kram
Nellie

2014-02-26 @ 02:49:43
URL: http://bulldozer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: