Bitterfroken

Mina vårdkontakter

Gud så smidigt med "mina vårdkontakter". Har inte vetat om den funktioner förrän nu. Beställde ett nytt recept på mina sömntabletter där häromdagen och nu finns de att hämta på apoteket, hur bra som helst ju! Slippa ringa och knövla och i stället bara använda internet som jag är bäst på ;)
 
Idag mår jag lite bättre, men jag känner verkligen att jag hamnat i en rejäl svacka. Vet inte vad det beror på egentligen, men den sänker mig rätt rejält (som man lätt kan utläsa från mina kaosinlägg här i bloggen). Ibland önskar jag bara att någon kunde ta över min kropp, hjälpa mig att ta alla svåra beslut, men så fungerar det ju inte tyvärr! 
Jag har så svårt att bara tänka på mig själv och vad JAG mår bäst av, jag har alltid varit sån och det är så svårt att släppa på det. Alltid tänker jag bara på alla andra, vad andra ska tänka osv. Som det här med jobbet (jag VET att jag tjatar ihjäl mig om det), innerst inne vill jag inget hellre än att bli sjukskriven för jag känner verkligen att jag bara mår sämre. i stället för att lyssna till mig själv stressar jag upp mig och tänker att det inte går för att jag behövs där, folk kommer bli arga om jag blir sjukskriven, jag kommer aldrig få något nytt jobb osv osv.. Jag kämpar alltså på för andras skull, pressar mig själv till det yttersta bara för att passa in. 
Samtidigt har jag svårt att se att jag ska må bättre genom att BARA gå hemma, jag är ju medveten om att jag behöver hjälp för att kunna ta tag i mitt liv och mitt mående. Jag tänker exempelvis samtalskontakt, antidepressiv behandling för att bara gå hemma tror jag ju inte kommer hjälpa mig upp ur skiten.
Jag ska berätta precis hur jag känner när jag ska till ÄS enheten, kanske kan inte de göra något, men jag kan i alla fall få tips (hoppas jag!), jag hoppas att de har råd att ge mig eftersom jag själv känner mig så vilsen med alla tankar om hur jag ska/bör göra.
Jag blir lite rädd i och med att mitt försämrade mående tyvärr matar ätstörningen, jag är så rädd att falla tillbaka. Jag vill ju verkligen bli frisk, men jag tappar snabbt kontrollen åt alla håll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: