Bitterfroken

Sjukskriven..

Hallå. 
Fick en läkartid till vårdcentralen på förmiddagen här nu. Åkte ifrån utbildningen (ändå urtråkig), blev sjukskriven från och med idag så i stället för att åka tillbaka dit valde jag att åka hem och klä mig i varma kläder och krypa upp i schäslongen med en latte.
Idag kändes läkarsamtalet mer sådär. Han ansåg att det var "fel" att jag bara träffat arbetsterapeut och sjuksköterska på ÄS enheten och inte en psykiatriker, försökte förklara att det är så det går till, men han var mest arg och ville skicka remiss till psykkonsult. Lyckades dock avstyra det, jag har ju liksom fått in en fot nu på enheten och kommer förhoppningsvis få hjälp därifrån efter utredningen. Blev i alla fall insatt på Sertralin och fick Atarax vid behov. Känns ju stabilt att en vanlig biverkan på Sertralin är anorexi... 
Fick även en kommentar av läkaren att "jag inte ser lika mager ut längre", fan så oproffsigt! Försökte verkligen ignorera den där otrevliga känslan jag direkt fick inombords att jag blivit fet. Har ju inte ens gått upp särskilt mycket och ändå syns det tydligen? Hatar viktfobin, försöker ignorera kommentaren för innerst inne vet jag att jag INTE är fet, men det blir så fel när någon slänger ur sig en såndär kommentar. Vet att kommentaren bara är väl menat, men åh så jobbigt ändå! 
Min chef verkar vara riktigt sur.. Skickade ett mail igår och beskrev hur det hade varit på ÄS enheten, fick inget svar. Skickade nu igen om att jag blir sjukskriven, inget svar på det heller. Egentligen borde jag väl ringa, men jag törs fan inte! Att jag ska vara så feg, men jag hatar när folk blir arga på mig! :(

Kommentarer
Postat av: Jag

Åh, jag hatar såna där kommentarer. Även om de kanske är positivt menade så känns det som att de lika gärna kunde ha sagt "fan, va fet du blivit"..

2014-02-11 @ 16:54:38
URL: http://viglider.blogg.se
Postat av: Anna

Förstår som fd anorektiker att kommentaren gör ont. Men försök tänka positivt, du ser kanske finare ut idag än förr.

2014-02-14 @ 15:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: