Bitterfroken

Släppa kontrollen

Jag vet ju så väl vad mitt problem är, jag vet vad det är men ändå klarar jag inte av att ta itu med det. Mitt problem är att jag inte klarar av att släppa kontrollen helt. Till viss del har jag släppt den, till exempel har jag slutat räkna kalorier och väga maten, jag vågar äta fullfet mat och jag äter, oftast, det jag vill ha och är sugen på. Grejen är mest den att jag hela tiden överväger, hela tiden resonerar med mig själv. Vågar inte känna efter. Tror att varenda kalori ska bli en stor fet fettvalk och att jag genast ska öka tio kilo minst. I mitt friska sinne VET jag ju att det inte är så, det finns inte ens en gnutta sanning i det, men den ätstörda delen av mig är helt fast vid att det visst är så och jag tror på det.. Hatar denna viktfobi!

Det är som en trygghet att veta när och vad jag ska äta samt ungefär hur mycket. Ändras nånting från planeringen får jag genast ångest och blir extremt orolig överlag.
Något annat jag hatar är att äta något som inte är särskilt gott. Blir direkt äcklad och blir samtidigt förbannad på mig själv som äter upp ändå. "Onödiga kalorier", skriker det i mitt huvud. "Varför i helvete åt du det där, du gillade det ju inte ens?!". Äter jag däremot sånt jag tycker om går det riktigt bra, då har jag sällan ångest, då är de liksom mer okej att äta för då var det värt det.

Jag är så rädd att bli stor, så jävla rädd att gå upp alla kilon jag gått ner. Jag vill liksom stanna lite i ätstörningen, inte svälta, men heller inte äta så mycket som jag borde. Jag vet att det inte fungerar så om man vill bli frisk, men det är så sjuhelvetes SVÅRT att helt släppa kontrollen! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan finis!! jag skulle hemskt gärna vilja bygga upp kontakt med dig så smsa mig på 0735741899 om du känner att du vill desamma! vi kan nog förstå varann skit bra! kärlek & kramar

2014-02-15 @ 11:29:47
URL: http://tankarhitodit.blogg.se
Postat av: bulldozer.blogg.se

Åh, men ta det bara lugnt. Jag tror att ju friskare du blir och ju bättre du mår, desto mer kommer du våga släppa kontrollen. Självklart måste en ibland sätta lite press på sig själv, men precis som du säger har du gjort otroligt många framsteg och ibland är det faktiskt gott nog för ett tag. Ta hand om dig! Kram

2014-02-15 @ 16:10:41
URL: http://bulldozer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: