Bitterfroken

Stark sjukdom

Imorgon är det min födelsedag. Jag känner mig bara ledsen och uppgiven, allting känns så hopplöst. Den här jäkla anorexin förstör mitt liv. Vill bara lägga mig platt, gömma mig, sova bort det här tragiska livet. Jag vill bara vara en vanlig 27åring som lever ett trygg och lugnt liv. Just ju känns det som, eller det ÄR så att jag har tagit många kliv bakåt. Jag gjorde väldiga framsteg under cirka två månader (i alla fall när det gällde maten) sen ökade pressen och stressen runt omkring mig och jag var för skör för att klara trycket, depressionen blev värre och ätstörningen "passade på" att ta ett nytt grepp om mig. Värst vart de efter att jag var tvungen att väga mig. Det hade ju gått relativt bra med maten som sagt, jag trodde jag var stark nog att klara av att se siffrorna på vågen, jag trodde jag kunde hantera det, men det blev bara för mycket.

I stället för att tänka "du måste äta" tänker jag "du är stark om du inte äter, låt bli!". Sjukdomen är så jävla förrädisk och stark, jag klarar inte av att stå emot trots att jag vet. Just grejen att jag vet exakt hur fel det är gör mig så ledsen. Jag klarar inte av att gå emot tankarna. Jag hade sån motivation, den är nästan helt borta. Känns som att jag tappar hoppet mer och mer för varje dag..

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tror på dig. Du är stark och kommer klara dig igenom din sjukdom. Sluta aldrig kämpa. Massa Kramar!

Svar: Tack så mycket <3 kraam!
Nellie

2014-02-21 @ 11:51:35
URL: http://www.nattstad.se/JuliaKulikdanielsson
Postat av: bulldozer.blogg.se

Du fixar detta. Grattis på födelsedagen, tusen kramar!

Svar: Tack fina!! Kram <3
Nellie

2014-02-21 @ 16:51:37
URL: http://bulldozer.blogg.se/
Postat av: Louise

Grattis på födelsedagen, stay strong!

Svar: Tack <3
Nellie

2014-02-21 @ 20:22:02
URL: http://vitmossa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: