Bitterfroken

Tvivel, hela tiden tvivel..

Jag tvivlar verkligen på mig själv hela tiden. Har jag själv valt att bli sjuk? Är jag bara svag som känner att jag inte orkar prestera på topp, att jag just nu inte orkar prestera överhuvudtaget? Borde jag försöka mer, hårdare? Borde jag pressa mig själv mer? Är jag bara lat som ligger här i soffan helt utslagen? Är jag ens sjuk? 
 
Jag vill verkligen orka mer, jag har försökt så länge nu, kämpat på precis som alla säger åt mig att göra. Har känt att jag bara mår sämre under tiden, men jag har trots det bitit ihop och fortsatt plåga mig, känt mig mer ledsen, mer orkeslös. Till slut säger det bara stopp och jag gråter i förtvivlan.. Varför är jag så dålig som inte klarar mer? Jag borde klara det här. Många säger åt mig att det är bättre att jag jobbar, att jag fortsätter försöka. Hur mycket ska jag fortsätta pressa mig när jag önskar att jag bara kunde bli sjuk "på riktigt", när jag ibland önskar att jag inte fanns.. Jag önskar att någon bara kunde säga "det är OKEJ att du mår dåligt, det är OKEJ att du inte orkar just nu!". Det finns ingen som säger så, jag får bara höra att jag visst klarar det, att jag ska kämpa på, att jag är duktig. Tyvärr får det mig att känna mig otroligt värdelös som sjukskriver mig från jobbet för att jag skakar av ångest, jag borde ju gå i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: