Bitterfroken

Vad är lycka?

Vad är lycka? Vad är livskvalitet? Och den största frågan, vad är lycka och livskvalitet för MIG? 
Jag har alltid, alltid satt mitt värde i min prestation, hur väl jag lyckas med en uppgift i livet. Oftast har jag lyckats väldigt bra, men för varje sak jag vill göra perfekt har jag även mått sämre psykiskt. 
Mitt privatliv har i stort sett alltid varit kaos. Jag har knappt haft en riktig kärleksrelation, jag har väldigt svårt med vänskapsrelationer. Ja, relationer överhuvudtaget innebär mycket problem för mig. Jag behåller aldrig en vän särskilt länge, stannar aldrig i relationer. Känner mig alltid låst och får panik. Jag vill vara fri, och fri har jag upplevt att jag blir när jag inte har någon att ta hänsyn till, vid de tillfällen jag bara får vara ifred, rå om mig själv..  Samtidigt gör det mig ju väldigt olycklig för att vara ensam innebär att man även är ensam med alla sina känslor, det finns ingen som backar upp och stöttar i de svåra stunderna i livet. Jag önskar att jag bara kunde stå ut med mig själv, acceptera mig för den jag är. Sluta fly, försöka lära mig att njuta av stunden. Jag lever alltid antingen i dåtid eller i framtiden. Mestadels det sistnämnda, vill alltid bestämma allting i förväg, veta vad jag ska göra när och hur. Jag lever sällan i nuet, kan aldrig slappna av.
 
Jag saknar min bästis så att det gör ONT. Vi brukade ses varje dag, men när jag blev sjuk började jag dra mig undan och nu kan jag inte förmå mig att träffa henne längre. Känner mig delvis sviken (vilket jag gör alltför lätt). Känner mig sviken för att hon inte frågat mig hur jag mår en enda gång efter att jag berättat om min sjukdom, det gör mig ledsen. Jag önskar dock att jag kunde höra av mig, vill ju inte mista henne, hon är min allra bästa och närmaste och jag älskar henne, ändå klarar jag inte av att svara på mail/sms osv. Det här är en av sakerna som bryter ner mig bit för bit. Tanken av att jag mister henne gör ont. Min fina vän. Förlåt att jag är så dålig, men jag mår för dåligt just nu.. :(
 
När jag funderar på ordet lycka ser jag inget annat än känslan av lyckas med någonting, att som sagt lägga allt på att lyckas och göra allting perfekt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: