Bitterfroken

5 januari

Jag har haft ytterligare en dag som känts helt okej. Tog en stadspromenad tidigare idag och jag höll verkligen på att frysa ihjäl! Fick ta en riktigt varm, lång dusch när jag kom hem och sen dra på mig min varmaste, stickade tröja, brr! 
 
Nu sitter jag (som vanligt) i schäslongen, har precis ätit och just druckit upp ett glas vaniljlatte. Har lite ångest och dumma tankar. Det är inte ofta den här sortens tankar kommer, men just nu skriker det i mitt huvud att jag måste ut och röra på mig, springa allt jag bara kan, så länge jag bara kan. Det är otroligt frustrerande, givetvis får jag "tjock-tankar" i samband med det här, "om jag inte gör si och så, kommer jag bli tjock!". Som om det är hela världen då, vill jag skrika, men just nu är det hela världen och jag är SÅ helvetiskt trött på det. Jag tänker fortsätta kämpa emot de här tankarna, det är enda sättet att kunna bli fri, men jag vill så gärna ut och bara springa, glömma allting, få all ångest att försvinna, jag vill, men jag tänker inte för jag vet att det är så långt ifrån friskt det kan komma..
 
Nu ska jag GÅ ut till tvättstugan och hämta in min tvätt, och jag tänker gå jäkligt långsamt bara för att trotsa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: