Bitterfroken

Är det här normalt?

Gud vad jag är osäker över maten hela tiden! 
Såhär har min matdag sett ut:
 
Frukost
Två koppar te
En ostskiva
Lunch
Omelett på två ägg, mandelmjölk och två skivor ost samt sallad på isberg, ruccola, gurka och fetaost
Middag
Omelett på tre ägg, mandelmjölk, tre smala skivor brie, tre skivor salami, två skivor ost. Samt lite riven cheddar och sallad enligt ovan. Även två ostfrallor (hemmabakad) med Bregott, kräftost, ost och gurka.
Kvällsmat
En liten skål sojayoghurt med rostad granola
 
Sen åt jag även en liten sockerfri kladdmuffins och en chokladbar
 
Känns extremt mycket för att vara jag, men är väl förhållandevis normalt? Försöker jämföra med vad andra äter och jämfört med det är det inte så jättemycket, eller? Gah.. Blir tokig på att inte längre veta..

Kommentarer
Postat av: felicia

sv: verkligen och så fort det går genom att bara sluta äta och sen är man på fall. Jag förstår precis vad du menar och det är lätt att säga men för mig är jag ser mig bara själv som stor men alla andra som fina, normala, smala om du förstår. Ätstörningen är ju så att man ser ner på sig själv.

2014-01-29 @ 20:28:50
URL: http://whofelicia.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag tycker snarare att du äter för lite! Kroppen mår kanske bättre av att lägga in ett par mellanmål under dagen? Själv äter jag 5-6 gånger om dagen och det känns som att jag äter hur mycket som helst hela tiden, men det är sjukdomen som luras! Vet att jag inte äter så mycket varje gång så den totala energimängden är fortfarande för liten... men tanken går ändå till hur jag kan kompensera och minska :( Min kropp mår bättre av att äta oftare för att minska sug och överätning på kvällen. Det är rädslan över vikten som håller tillbaka mig. Får ALLTID dåligt samvete om jag äter mer eller oftare än andra funt mig och då känner jag mig stor som en elefant... men jag äter kroppsvänligt när jag följer mina matscheman och det måste jag vara stolt över!

2014-01-30 @ 07:55:56
Postat av: En flicka som är stark

Egentligen är det mindre än "normalt". Frukosten är ju på tok för liten och det hade nog varit bra att få in lite mellanmål samt utöka kvällsmaten lite. MEN, jag tycker också du är jätteduktig som kämpar så bra! Om du skulle vilja ha lite tips på hur mitt matschema såg ut när jag var inlagd på en anorexi- och bulimiavdelning kan du alltid mejla mig! Kram <3

2014-01-31 @ 21:32:43
URL: http://enflickasomarstark.blo.gg
Postat av: ida

Oj! Extremt lite mat. En ostskiva till frukost?! Bör va , 5 dl yoghurt och 2dl flingor och en mjuk smörgås och frukt. Vet du säkert redan...
Kram

2014-01-31 @ 21:53:50
URL: http://iminetta.blogg.se
Postat av: ida

2, 5 dl skulle det stå ;)

2014-01-31 @ 21:54:31
URL: http://iminetta.blogg.se
Postat av: ida

2, 5 dl skulle det stå ;)

2014-01-31 @ 21:54:38
URL: http://iminetta.blogg.se
Postat av: ida

Oj! Extremt lite mat. En ostskiva till frukost?! Bör va , 5 dl yoghurt och 2dl flingor och en mjuk smörgås och frukt. Vet du säkert redan...
Kram

2014-01-31 @ 21:54:43
URL: http://iminetta.blogg.se
Postat av: Linn

Mejla mig så kan jag berätta var jag åt på min ätstörningavdelning. På den äter jag 6 ggr om dagen.

2014-02-02 @ 07:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: