Bitterfroken

Ätarhelg!

Ryggvärken gick över med smärtstillande, skönt! 
 
Herregud vilken ätarhelg jag har haft alltså, även ikväll blev det muffin och en skål med massa snacks. Jag överlevde och det kändes inget särskilt. Är just nu inne i en "jag skiter i allt" period. Blir jag fet, ja då blir jag väl det då (jag vet ju att man inte blir det ändå!). Det var rätt gott, men visst kan det kännas överdrivet och onödigt att möla i sig massor trots att jag är mätt, men vafan.. Alla människor äter gott under helgerna och det är väl helt okej. Vad som inte är okej däremot, är att hela tiden hindra mig själv från att äta det jag faktiskt egentligen vill ha. Jag är trött på att sätta upp begränsningar och regler för mig själv, jag har varit trött på det länge och det är först nu jag faktiskt gjort slag i saken och ignorerar alla sjuka tankar. Ingenting alls händer när jag går emot, jag ser precis likadan ut i spegeln, ångesten håller sig borta, ändå är det fortfarande någonting som jag inte helt kan sätta fingret på, kanske att det inte känns naturligt? Ätandet går liksom inte bara av bara farten, jag planerar noga, vill att alltid ska vara perfekt och smaka perfekt, annars känns det med ens lite jobbigt. Jag bygger upp värsta förväntningarna över måltiderna, när de är över känner jag en tomhet, som när något jag länge sett fram emot är över. Det är ju egentligen ingenting mot hur saker och ting har varit, men det är nog så irriterande.. Jag saknar det naturliga, men det är svårt att veta hur jag ska få det att känna så igen? Kanske får jag lära mig att leva med det helt enkelt.
 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: