Bitterfroken

Att vara frisk -vad innebär det?

Att vara frisk och fri, vad innebär det för er?
 
För mig innebär det att kunna äta den mat jag vill, när jag vill. Att kunna ta lite extra utan att fundera och kompromissa. Att njuta av maten. Att inte vara rädd för vissa livsmedel. Att inte vara styrd över mattider. Att kunna äta ute eller tillsammans med andra utan att känna ångest och oro. Att äta tio gånger om dagen vs en gång om dagen utan att lägga någon vikt i det. Att kunna träna för att det är skönt och nyttigt i stället för att se det som något man måste för att förbränna kalorier. Att inte hela dagarna ska ägnas åt tankar kring mat/vikt/mått. Att låta bli att väga sig. Att inte vara livrädd över att öka i vikt. Att inte slaviskt räkna/fundera över hur mycket kalorier en maträtt innehåller. Att inte behöva väga maten. Att inte undvika umgänge på grund av rädslan för att det ska serveras något. Att inte enbart se sitt värde i mått och benknotor. Att se sig själv som den man är.
 
Finns säkert fler punkter, men dessa är de jag kan komma på just nu.. Vissa av de här punkterna har jag blivit fri ifrån, andra inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: