Bitterfroken

Det är svårt

Hej och god förmiddag! 
Jag mår inte så bra, mådde tyvärr inte bra igårkväll heller. Jag är ledsen, orolig och känner mig otrygg. Jag vill inte det här, jag vill verkligen inte. Jag känner att jag inte orkar, men jag vill orka så jag försöker kämpa på. Det känns inte alls bra med jobbet, jag vill inte gå dit, jag mår för dåligt. Jag vet att jag måste vara där, måste försöka lära känna alla och lära mig mitt jobb och mina arbetsuppgifter, men just nu känner jag bara för att gråta och typ gömma mig, bara skita i allt, ge efter för mina känslor. 
Jag har mått dåligt en längre tid, men tidigare har det alltid, på nåt sätt, känts som en fristad att gå till jobbet, det var skönt att vara bland människor som stöttade mig utan att de visste om det alla gånger, att vara bland dem som verkligen uppskattade mig och tyckte om mig för den jag är. Nu känner jag inte så, jag känner bara att det inte går, som om jag satt upp någon mental spärr som gör att jag bara vill fly. 
Jag är verkligen inte redo för det här och jag vet inte hur jag ska hantera det. Försöker hantera det som jag gjort tidigare genom att le, spela käck och glad, men fasaden håller inte och jag känner att jag sjunker längre och längre ner.
När kommer allting bli bra? Varför känns det som att det bara blir sämre och sämre hela tiden? Jag hade ju verkligen sett fram emot det här jobbet och det är ju nu i början jag borde tycka att det är som mest roligt, i stället känner jag bara en sån stark motvilja.. 
Ingenting känns rätt.. Vad är det för fel på mig? :(

Kommentarer
Postat av: A

Antagligen är det väl så att när man mår dåligt så behöver man vara bland folk man känner och trivs med sen tidigare, inte börja på nytt. Att börja på nytt är alltid svårt (åtminstone jag tycker det), men är man dessutom psykiskt skör så är det ju inte det ultimata läget. Men ge det lite tid först. Du behöver lära känna dina kollegor innan du verkligen vet hur det är. Just nu är det ju inte riktigt du som talar utan ditt dåliga mående, det är det som trycker ner dig och får dig att se allt i svart. Vila mycket när du kommer hem varje dag och ta en dag i taget!
Kram!

2014-01-16 @ 21:05:13
URL: http://annmi.blogg.se
Postat av: Jeanette Sandelin

Usch va trist med anti-gå till jobbet-känsla.
Men det ger lön o betald hyra.
Ha lite is i magen så kommer snart svaret på hur du ska gå vidare.
KRAM!

2014-01-18 @ 07:33:07
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: