Bitterfroken

Ledsen, ännu mer orolig..

I flera dagar har jag gått runt och varit orolig över telefonsamtalet med läkaren. Sov riktigt oroligt inatt och vaknade supertidigt som alltid när jag inte tar sömnmedicinen. Idag klockan 8.30 skulle han ringa, jag har verkligen suttit på helspänn sen 8.20, knappt vågat peta på min telefon med rädsla för att råka trycka bort samtalet. Nu är klockan 9 och han har inte ringt.. Jag känner verkligen panik och gråter på grund av en till synes kanske larvig sak. Jag känner ärligt talat inte igen mig själv, jag har blivit så skör och känslig, men det här samtalet var viktigt för mig, det gäller ju hur allting kommer bli med arbete osv. När jag mår dåligt blir allting så himla stort, jag vill bara få det här överstökat, orkar inte vänta och våndas mer :(

Kommentarer
Postat av: Helene

Alltid jobbigt när man har saker hängandes över sig... Kan vara svårt att ta tag i annat. Vad jobbade du inom för område innan sjukskrivningen? :)
Kram

Svar: Mm dåligt när de inte ringer upp som lovat, dessutom är det ju helg nu snart och försent att få tag i han :(Jag är sjuksköterska, ironiskt nog :(
Kram
Nellie

2014-01-10 @ 10:00:14
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Helene

Vad spännande :) Möter du alla möjliga slags patienter eller jobbar du inom en speciell avdelning?
Kram

Svar: Det här är ännu värre, jag jobbade inom psykiatrin, på deras intensivvårdsavdelning :P jag skäms när jag skriver de här.. :P
Nellie

2014-01-10 @ 10:50:27
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Helene

Äsch... Alla kan må dåligt. Alla är vi människor:) Även poliser begår brott..

Hur var din studietid?

Svar: Den var jättebra! Det var superkul att plugga faktiskt (oftast i alla fall). Vad jobbar du med?
Nellie

2014-01-10 @ 11:15:55
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Helene

Vad roligt :) Kändes det som att det gick snabbt? Var du med på alla fester?
Jag jobbar inte. Pluggar till socionom :)

Svar: Nä jag var aldrig på nån fest :P bodde i en annan stad så pendlade, är lite av en hemmatjej och har aldrig gillat att festa direkt, så åkte alltid hem :P Trivs du bra med utbildningen? :)
Nellie

2014-01-10 @ 13:23:54
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Helene

Vad lustigt, jag gör precis likadant!^^ Bor i Stockholmsområdet och pendlar till Uppsala. Tidigare ville jag flytta dit, men sedan insåg jag att jag egentligen inte vill... Kan förstås komma att ändra mig i framtiden, men just nu känner jag mig nöjd med de vänner jag har här där jag bor.
Lärde du känna många under universitetstiden som du känner nu?

Utbildningen tycker jag om. Ämnena intresserar mig mycket.

Svar: Jag umgicks och pluggade ihop med två andra tjejer från min stad. Vi är väldigt tajta nu med, men tyvärr har de försvunnit en del när jag vart sjuk :( men jag hoppas de blir bättre! Har du fått många vänner? Hur länge har du pluggat?
Nellie

2014-01-10 @ 14:13:16
URL: http://helenesoderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: