Bitterfroken

Positivt inlägg

Känner idag att jag vill skriva ett positivt inlägg. Om jag tittar efter- och känner efter så har jag faktiskt så mycket jag är glad över. Det är så lätt att hamna i en negativ spiral där de negativa tankarna tar över allting och döljer det som faktiskt är bra. Idag ser jag de positiva sakerna, en liten ljusglimt tränger igenom allt det mörka och det är så härligt..
 
Jag är glad över att jag har en fin bostadsrätt, jag har det riktigt mysigt här hemma. Jag tänder massa ljus och det gör att jag känner mig tillfreds. Jag har det städat, prydligt, har köpt nya fina möbler och jag börjar få det precis så som jag vill ha det (vitt och shabby chic), när jag får mer pengar ska jag renovera mitt vardagsrum. Har beställt tapetprover som jag har tänkt sätta upp (eller ja, någon annan får gärna göra det!) och jag längtar! 
 
Jag är glad för att jag valde att sluta svälta mig själv, jag är glad att jag faktiskt bestämde mig och tog mig upp ur svälten. Jag är glad över att jag är duktig på att laga mat, dessutom älskar jag det! Nu ska jag snart hugga in på världens godaste kycklingfärslimpa med ädelostsås, en god sallad med världens godaste fetaost och mitt egenbakade bröd med pepparsalami och brieost som jag älskar! Jag är glad att jag faktiskt kan njuta av det här nu, jag blir STOLT, stolt över mig själv! Även om jag ibland har svårt att se det så är jag ju ändå förbannat bra! Min kropp är förbannat bra, den har hållit mig uppe trots att jag misshandlat den så, tack och lov för det! 
 
Jag är stolt över att ha fått ett nytt jobb, att chefen såg mig som en positiv och framåt tjej, att hon valde att anställa just MIG. Att tiden just nu är dålig spelar fasen ingen roll. Jag ville ha det här jobbet och jag FICK det! Jag hoppas att jag kommer fixa det och jag hoppas att jag kommer trivas. Är det ingenting för mig, skitsamma, då söker jag mig vidare! Allting kommer ordna sig, det känns verkligen så idag..
 
En dag kommer jag stå på toppen och se tillbaka, kanske är jag tacksam, kanske är jag så mycket starkare då, kanske har jag lärt mig att hantera de dåliga tankarna om mig själv, kanske mår jag förbannat bra då! Jag ser verkligen fram emot det! Jag vill älska mig själv igen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: